خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران خبر داد:

تصویب سود تعرفه واردات و صادرات در جلسه هیات وزیران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۷۱

سخنگوی دولت گفت: : هیئت وزیران با تصویب دولت بنا به پیشنهاد وزارت صنعت معدن تجارت، سود تعرفه واردات و صادرات تصویب شد که کتابچه آن ابلاغ خواهد شد. جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات حمایت از کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیز حمایت از بخش تولید و مواد اولیه مورد نیاز آن است.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت: روز ارتش را گرامی داشته و خدمت همه دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنم.   جلسه امروز هیئت وزیران به دلیل حضور آقای رئیس جمهور در رژه ۲۹ فروردین با ریاست معاون اول ریاست جمهور تشکیل شد.

وی افزود:  البته روز یکشنبه به ریاست آقای رئیس جمهور هیئت دولت جلسه داشت که اهم  مصوبات را اعلام می‌کنم. بعد از گزارش‌هایی که اعضای هیئت وزیران در خصوص موضوعات روز از جمله سیل و ریزش‌های و بارش‌های جوی در جنوب کشور داشتیم نکاتی از سوی وزرای مرتبط از جمله وزیر کشور و نیرو مطرح شد و  برخی موارد که نیازمند هماهنگی و تسریع است تصمیماتی اتخاذ شد.

بهادری جهرمی گفت: هیئت وزیران با تصویب دولت بنا به پیشنهاد وزارت  صنعت معدن تجارت، سود تعرفه  واردات و صادرات تصویب شد که کتابچه آن ابلاغ خواهد شد. جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات حمایت از کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی و مصرفی مردم  و نیز حمایت از بخش تولید و مواد اولیه مورد نیاز آن است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بخش مصرفی در جهت حمایت از تولید داخل و جهش تولید تعرفه‌ها حمایتی پیش بینی شده است.  به منظور تامین مالی موارد مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی یکی از کارهای تامین مالی انتشار اوراق اسلامی بود که آیین نامه آن با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب هیئت وزیران رسید . با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد. هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

وی افزود:‌ دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز