اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

رئیس سازمان انرژی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست جلسه هیئات دولت گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

اسلامی افزود ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با انجام تعهدات گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر: 1227491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی DE ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      0 0
      اگر وقایع اخیر منطقه خاورمیانه با دید باز و تجزیه و تحلیل درست صورت گیرد نشان می دهد که نه امریکا ، نه اسرائیل و نه هیچ کشور دیگری چیزی به عنوان سلاح هسته ای در اختیار ندارند. رفتار امریکا در این قضایا مثل رفتار یک لات ولگرد می باشد که فقط در توهمات خودش فکر می کند افراد از او می ترسند. اسرائیل هم که در تاریکی شب به شکل حقیرانه ای اقداماتی کور انجام داد. و در عمل ان طور که وانمود می کرد ، ظاهر نشد. سوال این است که نقطه ضعف امریکا چیست که نمی تواند در نقش یک ابرقدرت واقعی ظاهر شود؟ چرا اعتبار تهدیدات نظامی امریکا از بین رفته است؟ چه ریگی به کفش مقامات امریکاییست که که مدام جا خالی می دهند و سعی می کنند درگیر جنگ در منطقه خاور میانه نشوند؟ در لینک تلگرامی ریر اسناد دروغ بودن سلاح هسته ای گذاشته شده است: @Lienuclearbomb