۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

کلیپ سلامت

خواص باورنکردنی قارچ خوشمزه + فیلم

قارچ سرشار از فیبرهای غذایی به نام کیتین و بتاگلوکان است که هردو پایین آورنده کلسترول بوده و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. همچنین مقدار زیادی پتاسیم دارد که برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار مفید است. معمولاً قارچ دارای ۱تا ۶ درصد پروتئین است که ۷۰ تا ۹۰ درصد آن در بدن قابل جذب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قارچ که این روزها آن را جزو سبزیجات مصرف می‌کنیم، در همه فصول قابل کاشت و برداشت است و نیازی به نور خورشید ندارد. قارچ‌ها دارای طبیعت گرم هستند و خواص بسیاری برای بدن دارند. البته ممکن است افرادی طعم ویا بافت قارچ را دوست نداشته باشند؛ با این حال شاید اگر از خواص قارچ برای لاغری ویا خواص قارچ برای کبد چرب اطلاع پیدا کنند؛ تصمیم بگیرند آن را در رژیم غذایی خود جای دهند و حتی مقدار کمی از آن را مصرف کنند.

ارزش غذایی قارچ

قارچ خوراکی حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین C، B، A، کلسیم، سلنیوم، پتاسیم، مس، آهن، پروتئین، فیبر، اسید لینولییک و ارگوتیزیون است و همچنین منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آید و درنتیجه برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مثل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، انواع سرطان، پوکی استخوان، بیماری‌های کبدی، بیماری پانکراس و سایر غدد درون‌ریز و همچنین در درمان عفونت بسیار مفید است.

خواص باورنکردنی قارچ خوشمزه + فیلم

خواص باورنکردنی قارچ خوشمزه + فیلم

برخی از مهمترین فواید قارچ برای سلامتی عبارتند از:

  • مفید برای قلب
  • تقویت چشم
  • مفید برای مو
  • کمک به درمان کبد چرب
  • بسیار مفید برای کودکان
  • مناسب برای رژیم های لاغری

بهتراست قارچ بصورت خام یا کبابی مصرف گردد و چنانچه مایل به پختن آن بودید، بصورت بخارپز یا آب‌پز مصرف کنید؛ زیرا سرخ کردن زیاد آن موجب دیر هضم شدن آن می‌شود .بهتر است چنانچه ماده غذایی با ارزش غذایی به این زیادی مصرف می‌کنید، با دقت در نوع طبخ آن، از مصرف آن بهترین استفاده را ببرید.

مهمترین فواید و خواص قارچ

همان‌طور که در بخش قبل ارزش غذایی قارچ را گفتیم، باید خواص قارچ که به سبب وجود این مواد مغذی ایجاد می‌شود را بررسی کنیم تا به اهمیت آن در رژیم غذایی پی ببریم. در ادامه چند خاصیت مهم قارچ را آورده‌ایم.

۱- مفید برای قلب

قارچ سرشار از فیبرهای غذایی به نام کیتین و بتاگلوکان است که هردو پایین آورنده کلسترول بوده و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. همچنین مقدار زیادی پتاسیم دارد که برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار مفید است. معمولاً قارچ دارای ۱تا ۶ درصد پروتئین است که ۷۰ تا ۹۰ درصد آن در بدن قابل جذب است. همچنین پایین بودن اسید اوریک در قارچ مورد تایید پزشکان است و به همین جهت مصرف آن را برای سالمندان و مبتلایان به نقرس و بیماری‌های مربوطه لازم گردانده است.  در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط