«ونیکی» ۶۸۵ ریال سود داد

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران ، به ازای هر سهم ۶۸۵ ریال سود نقدی تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، فرهاد حنیفی مدیر عامل شرکت « ونیکی» در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران برگزار شد،گفت: رشد تورم و نقدینگی برای این شرکت مشکلاتی را ایجاد کرده که برای این موضوعات ، سرفصل و برنامه هایی تدوین شد.

وی درخصوص شرکت‌های فرعی آلومتک و آلومراد، گفت: پروژه دانش‌بنیان خط گذر از دریا و همچنین خرید خطوط تولیدی جدید در این دو شرکت فرعی آلومتک و آلومراد، در حال انجام است.

حنیفی ادامه داد: بازطراحی ساختار شرکت و شروع دوباره عملیات بازرگانی و تصفیه دیون مرتبط با رفع تعهدات ارزی از برنامه‌های شرکت تولید فیبر ایران است.

مدیرعامل شرکت « ونیکی» افزود:اتمام پروژه انتقال انهار، اتمام پروژه ساخت سوله سالن ریسندگی و افزایش ظرفیت تولید به مقدار ۲۰درصد از اقدامات انجام شده در کارخانجات ایران مرینوس است.

حنیفی در ادامه مجمع درباره وضعیت کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران گفت: این شرکت در حال حاضر سود عملیاتی خود را ۷ برابر کرده و همچنین معاملات شرکت در بورس کالا رشد ۷۰درصدی و در بورس انرژی رشد ۱۰۰درصدی داشته است.

وی وضعیت شرکت‌های غیربورسی پورتفوی شرکت را اینگونه بیان کرد و افزود: شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر در نوبت کمیته پذیرش و شرکت شیمی‌بافت در حال اخذ موافقت اصولی بوده و شرکت نساجی خسروی خراسان نیزدر بورس پذیرفته شده است.

حنیفی درخصوص علت حذف رویال کاسپین عنوان کرد: این شرکت با چند هدف تشکیل شد و یکی از دلایل آن، این بود که در حوزه نقل و انتقالات پول نقش‌آفرینی کند. اما از جهات مختلفی دچار مشکل شد. این شرکت در زمان ایجاد، عملکرد و ارزش افزوده‌ای به گروه اضافه نکرد؛ در واقع هیچ کمکی در زنجیره ارزش به ما نکرد.

مدیرعامل شرکت « ونیکی» با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ شرکت کم‌بازده و یا بدون بازده را در برنامه خروج سهامداری قرارداده ایم، افزود:درآمد سود سهام به دلیل اعمال سیاست شرکت در چند سال گذشته تغییرات مناسبی در پرتفوی داشته و سود حاصل از EPS رشد خوبی داشته است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۹ هزار میلیارد تومان ارزش خالص دارایی های این شرکت است، گفت:بهای تمام شده پرتفوی سرمایه‌گذاری ونیکی، ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده و بیشترین حجم سبد به محصولات شیمیایی تعلق دارد.به طوری که از محصولات شیمیایی حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان سود سهام کسب کرده ایم.

در مجمع امروز «ونیکی» حنیفی در پاسخ به سهامداران مبنی براینکه چرا سهام ایران خودرو را واگذار نمی‌کنید؟ پاسخ داد: به دلیل زیانده بودن پنج‌ساله ایران خودرو، مذاکراتی با وزارتخانه ها انجام شده و شرکت «ونیکی» خواهان خروج از سهم ایران خودرو بوده و خریدار نیز شناسایی و پیدا شده است.همچنین به دلیل شرایط استراتژیک و سیاسی بودن ایران خودرو نیازمند مجوز از وزارتخانه و آرمان دولتی بوده که نامه نهایی این موضوع در وزارتخانه قرار دارد.

وی همچنی در پاسخ به سوال دیگر سهامداران مبنی براینکه چرا داروپخش سود پرداخت نکرده است؟ افزود:ونیکی به منظور اخذ سود دارو پخش، به مرحله قانونی ورود کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد : «ونیکی» از تمامی شرکت های زیانده خارج خواهد شد و در مجمع بعدی فهرست جدیدی از شرکت های زیرمجموعه و تابعه اعلام خواهد شد.

حنیفی در پاسخ به سوال نماینده بانک صادرات مبنی بر اینکه چرا سود بانک صادرات پرداخت نشد، گفت: خردادماه سال گذشته ، بانک صادرات سهام ونیکی را در بانک مرکزی وثیقه کرده که توافق دو طرفه بوده است.

وی ادامه داد: معمولاً در دستور عمل سازمان بورس و اوراق بهادار نوشته شده که براساس توافق دو طرف این فرایند صورت گیرد. چندین پیشنهاد به بانک صادرات دادیم و خواستیم یکی از آن‌ها را به نتیجه برساند. این سود سهام وثیقه است. خواهشمندیم استعلام‌های لازم از سوی ارگان‌های مذکور انجام شده تا این فرآیند انجام شود. این استعلام باید از سوی سازمان باشد.

مدیرعامل شرکت « ونیکی» افزود:در سال ٩٩ تصمیم بر هلدینگ شدن ونیکی بود که به پیش‌نیاز لازم داشت. سازمان بورس و اوراق بهادار ما را ملزم کرده و شرکت درخواست زمان کرده است. اگر همه سود تقسیم‌ شود، امکان هلدینگ شدن برای ونیکی وجود ندارد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران ، به ازای هر سهم ۶۸۵ ریال سود نقدی تقسیم شد.

کد خبر 493500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =