خبرگزاری کار ایران

بازداشت ۱۰۰ خبرنگار فلسطینی از ابتدای جنگ علیه غزه تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۲۱۱

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین از بازداشت حدود ۱۰۰ خبرنگار فلسطینی از زمان آغاز جنگ علیه غزه تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در بیانیه ای اعلام  کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ۷ اکتبر حدود ۱۰۰ خبرنگار فلسطینی از جمله ۱۰ خبرنگار زن را دستگیر کرده است.

این اتحادیه در گزارش جدیدی به کمیته آزادی‌ها اعلام کرد که وحشیانه‌ترین کمپین‌های دستگیری در ماه اکتبر و نوامبر سال گذشته صورت گرفت که اشغالگران به طور خودسرانه حدود ۵۰ خبرنگار را دستگیر کردند.

در این بیانیه آمده است  که هنوز حدود ۴۰ خبرنگار در زندان‌های اسرائیل حضور دارند که شامل ۴ خبرنگار زن نیز می شود.

اتحادیه سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین تاکید کرد: «بیشتر خبرنگاران در لحظه دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌‌اند و به رغم وجود شرایط بیماری در بین آنها هیچ گونه رسیدگی و پیگیری بهداشتی صورت نگرفته است که جان آنها به ویژه با توجه به شرایط سختی که همه زندانیان زن و مرد در زندان‌های اسرائیل تجربه می‌کنند، در خطر است».  

طبق این بیانیه، تا پیش از هفتم اکتبر گذشته ۱۳ خبرنگار در زندان‌های اسرائیل بودند که بیشتر خبرنگاران بازداشت شده به بازداشتگاه اداری منتقل شدند و برخی دیگر همچنان در انتظار دادگاه نظامی هستند.

سندیکای روزنامه نگاران نسبت به سرنوشت نامعلوم بسیاری از خبرنگاران بازداشت‌شده از نوار غزه و تهدید واقعی جان آنها هشدار داده و از نهدهای بین‌المللی خواسته است مانع جنایت علیه خبرنگاران در زندان‌های اسرائیل شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز