بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ [فروردین ۱۴۰۳]

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ
اگر قصد خرید یکی از ساعت‌های هوشمند سامسونگ را دارید، در این مقاله با بهترین مدل‌های موجود در بازار و قابلیت‌های هرکدام آشنا خواهید شد.
تبلیغات

از یک ساعت هوشمند چه انتظاراتی دارید؟ به‌دنبال ساعتی برای ردیابی تناسب اندام هستید یا دستگاهی همه‌کاره که به گوشی هوشمندتان متصل شود و کارها را برایتان ساده‌تر کند؟ پاسختان هرچه که باشد، تمام ساعت‌های هوشمند سامسونگ از پس انجام آن برخواهند آمد؛ ولی نکته اینجاست که برخی از مدل‌ها کارها را بهتر انجام می‌دهند و از قضا گران‌تر هم هستند.

در مقاله‌ی پیش رو، فهرستی از بهترین ساعت‌ های هوشمند سامسونگ را گردآوری کرده‌ایم تا اگر وسوسه‌ شده‌اید که یکی از ساعت‌های هوشمند سامسونگ را بخرید، با آگاهی از تفاو‌ت‌های مدل‌های مختلف، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

گلکسی واچ 4

گلکسی واچ 4 سامسونگ مدل 40 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 40mm مشکی

تا قبل از عرضه‌ی گلکسی واچ ۵ و مدل‌های جدیدتر، گلکسی واچ ۴ بهترین ساعت هوشمند سامسونگ و رقیبی برای اپل واچ به‌حساب می‌آمد. سامسونگ برای اولین‌بار در این ساعت سیستم‌عامل تایزن (Tizen) را کنار گذاشت و با همکاری گوگل به سراغ سیستم‌عامل Wear OS رفت.

گلکسی واچ ۴ دارای ۲۲ اپلیکیشن پیش‌فرض از جمله گوگل مپس و پلی‌استور است و امکان دانلود اپلیکیشن‌ها و واچ‌ فیس‌های جدید را فراهم می‌آورد. این ساعت هوشمند با بهره‌مندی از حسگر سلامت سه‌در‌یک جدیدی به نام BioActive، ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند، نوار قلب می‌گیرد و ترکیب بدن را می‌خواند؛‌ ولی تعدادی از ویژگی‌ها همچون ECG و سنجش فشار خون منحصر به گوشی‌های سامسونگ هستند و فقط برای برخی کشورهای خاص دردسترس قرار دارند که متأسفانه ایران جزو آن‌ها نیست.

سامسونگ در گلکسی واچ 4 از تراشه‌ی Exynos W920 استفاده کرده و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و رم ۱٫۵ گیگابایتی را برای کاربرانش درنظر گرفته است. این ساعت همچنین با اندروید ۶٫۰ و بالاتر سازگاری دارد و مثل تمام ساعت‌های هوشمند سامسونگ، فقط اندرویدی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند؛ چراکه با گوشی آیفون جفت نمی‌شود.

گلکسی واچ 4 سامسونگ در دو نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری با نمایشگرهای سوپر امولد ۱٫۱۹ اینچی و ۱٫۳۶ اینچی با بهره‌مندی از گوریلا گلس به‌فروش می‌رسد که تراکم پیکسلی بالای هردو نمایشگر باعث شده است حتی در روشنایی روز و زیر نور آفتاب، کاملاً واضح و خوانا باشند.

مدل‌ کوچک‌تر گلکسی واچ ۴ یعنی نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری از باتری ۲۴۷ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که یک روز کامل دوام می‌آورد. مدل‌ بزرگ‌تر، باتری ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی را به‌همراه دارد و حدوداً دو روز امکان استفاده‌ی معمولی را فراهم می‌کند.

به‌طور کلی اگر به‌دنبال ارزان ترین ساعت هوشمند سامسونگ با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متعدد و کاربردی و قابلیت‌های تناسب اندام کارآمد هستید، گلکسی واچ 4 بهترین گزینه است. قیمت ساعت هوشمند سامسونگ مدل گلکسی واچ 4 نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری درحال‌حاضر حدوداً ۵٫۵ میلیون تومان است و برای نسخه‌ی بزرگ‌تر باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

گلکسی واچ 4 کلاسیک

گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ مدل 46 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm مشکی

گلکسی واچ ۴ استاندارد و کلاسیک از نظر عملکرد، قابلیت‌های تناسب اندام و تراشه شباهت‌های بسیاری دارند؛ اما مهم‌ترین وجه تفاوت این دو، وجود فریم چرخان در نسخه‌ی کلاسیک است که بر جذابیت این ساعت هوشمند می‌افزاید. به‌غیر از این مورد، بدنه‌ی نسخه‌ی کلاسیک از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده که می‌توان آن را درمقایسه‌با آلومینیوم به‌کاررفته در نسخه‌ی استاندارد، مقاوم‌تر دانست.

واچ 4 کلاسیک را می‌توانید در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری خریداری کنید. هردو مدل از باتری‌ها و نمایشگرهای مشابه نسخه‌ی استاندارد استفاده می‌کنند و در این زمینه تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت‌های نسخه‌ی کلاسیک باعث شده که قیمت بالاتری هم داشته باشد؛ بنابراین برای خرید مدل‌های مختلف این ساعت هوشمند حداقل ۷ میلیون تومان باید هزینه کنید.

اگر قصد خرید گلکسی واچ ۴ کلاسیک را دارید، توصیه می‌کنیم بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ را از دست ندهید.

گلکسی واچ 5

بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 5 | Galaxy watch 5 Samsung

گلکسی واچ ۵ برخلاف نسل قبل‌ از خود، در دو نسخه‌ی استاندارد و پرو وارد بازار شد. نسخه‌ی استاندارد شباهت زیادی به واچ 4 دارد و نسخه‌ی پرو نیز بی‌شباهت به واچ 4 کلاسیک نیست؛ اما اگر گلکسی واچ‌ها را به‌دلیل فریم چرخان دوست دارید، در این مدل‌ها خبری از این ویژگی نیست و باید به‌سراغ واچ ۴ یا ۶ کلاسیک بروید.

گلکسی واچ 5 سامسونگ در نسخه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه شده است که به‌ترتیب از نمایشگرهای ۱٫۱۹ و ۱٫۳۶ اینچی OLED بهره می‌برند. سامسونگ در این ساعت هوشمند برای اولین‌بار از پوشش یاقوت کبود برای محافظت از نمایشگر استفاده کرد که درمقایسه‌با گوریلا گلس مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

سنجش سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب، پایش ترکیب بدن، اندازه‌گیری نوار قلب و پایش فشار خون از ویژگی‌های تناسب اندام گلکسی واچ ۵ هستند. البته همان‌طور که می‌دانید، دو مورد آخر برای کاربران ایرانی دردسترس نیستند و حتی اگر محدودیت را به‌شیوه‌ای دور بزنید، برای استفاده از این قابلیت‌ها باید گوشی سامسونگ داشته باشید.

پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی متعدد، تراشه‌ی دو هسته‌ای اگزینوس W920، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت به‌همراه رم ۱٫۵ گیگابایتی، مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر و گواهی نظامی MIL-STD-810H از دیگر قابلیت‌های این ساعت هوشمند به‌شمار می‌روند.

گلکسی واچ 5 پرو

بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 5 پرو | Galaxy watch 5 pro Samsung

گلکسی واچ پرو تمامی قابلیت‌های مدل پایه از جمله قابلیت‌های تناسب اندام و فعالیت‌های ورزشی را به‌همراه دارد؛ ولی سامسونگ در این مدل به‌جای بدنه‌ی آلومینیومی از تیتانیوم استفاده کرده و کیفیت ساخت بهتری دارد. به‌علاوه، به باتری ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که براساس ادعای سامسونگ تا ۸۰ ساعت شما را همراهی خواهد کرد.

سامسونگ نسخه‌ی پرو گلکسی واچ ۵ را فقط در یک مدل ۴۵ میلی‌متری ارائه کرده است. این ساعت هوشمند از همان نمایشگر ۱٫۳۶ اینچی OLED به‌کاررفته در مدل ۴۴ میلی‌متری نسخه‌ی استاندارد با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل استفاده می‌کند که وضوح قابل قبولی دارد.

برخلاف نسخه‌های کلاسیک ساعت‌های هوشمند سامسونگ، واچ 5 پرو از فریم چرخان بهره نمی‌برد؛‌ ولی همان‌طور که در بررسی گلکسی واچ ۵ پرو آمده است: «برای شبیه‌سازی حرکت دوار بین تایل‌ها، اسکرول سریع‌تر در منوها و ژست‌های چرخشی، حالتی به‌نام Touch Bezel یا حاشیه‌ لمسی وجود دارد که با لمس کردن حاشیه‌ اطراف نمایشگر و چرخاندن انگشت به‌دور آن عمل می‌کند.»

قیمت ساعت هوشمند واچ ۵ پرو در محدوده ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان قرار دارد.

گلکسی واچ 6

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 / Samsung Galaxy Watch 6

گلکسی واچ 6 نسبت به مدل‌های سال‌های گذشته تغییرات قابل توجهی به‌خود ندیده است؛ ولی چند ویژگی مطلوب به‌همراه دارد که باعث می‌شود در صدر فهرست بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ قرار گیرد.

گلکسی واچ 6 استاندارد در دو نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری به‌فروش می‌رسد که به‌ترتیب از نمایشگرهای ۱٫۳ و ۱٫۵ اینچی برخوردار شده‌اند. سامسونگ در گلکسی واچ 6 از محافظ صفحه‌نمایش کریستال سافایر یا یاقوت کبود استفاده کرده است که درمقایسه‌با گوریلا گلس تا ۶۰ درصد مقاومت بیشتری دارد. میزان روشنایی حداکثر ۲۰۰۰ نیت، تراکم پیکسلی ۴۵۳ پیکسل‌براینچ برای نسخه‌های بزرگ‌تر و کنتراست بالا، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که گلکسی واچ 6 را به ساعتی ایده‌آل تبدیل می‌کنند.

گلکسی واچ ۶ از نظر سخت‌افزاری نیز بهبودهایی به‌خود دیده است؛ چراکه تراشه‌ی اگزینوس W930 به‌کاررفته در ساعت هوشمند سامسونگ به‌همراه رم ۲ گیگابایتی، عملکرد دستگاه را درمقایسه‌با مدل‌های قبل تا ۱۸ درصد بهبود می‌دهد. باتوجه به بدنه‌ی بزرگ‌تر دستگاه، شاهد افزایش ظرفیت باتری نیز هستیم که طول عمری حدوداً ۴۰ ساعته را به‌ارمغان می‌آورد؛ ولی نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت؛ چون درمقایسه‌با مدل‌های گذشته، طول عمر باتری چندان تغییر نکرده است.

گلکسی واچ ۶ به حسگر ECG و پایش ضربان قلب نامنظم مجهز است؛ ولی کماکان امکان استفاده از این ویژگی‌ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد. سنجش دمای پوست (مختص به گوشی‌های گلکسی)، پایش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون، محدوده‌ی ضربان قلب، قابلیت تشخیص سقوط، فعالیت‌های ورزشی متنوع و GPS از دیگر امکانات ساعت هوشمند سامسونگ هستند.

قیمت گلکسی واچ 6 مدل ۴۰ میلی‌متری درحال‌حاضر در محدوده‌ی ۸٫۵ تا ۹٫۵ میلیون تومان قرار دارد. قیمت مدل‌های دیگر را می‌توانید در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید.

گلکسی واچ 6 کلاسیک

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک / Samsung Galaxy Watch 6 Classic مشکی

گلکسی واچ ۶ کلاسیک در نسخه‌های ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری به‌فروش می‌رسد که به‌ترتیب از نمایشگرهای ۱٫۳ و ۱٫۵ اینچی OLED بهره می‌برند. طبق بررسی زومیت، روشنایی نمایشگر در حالت خودکار به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد و تجربه‌ی لذت‌بخشی را به‌ویژه در روشنایی روز فراهم می‌آورد.

سامسونگ در نسخه‌ی کلاسیک گلکسی واچ ۶ به‌جای آلومینیوم از فولاد ضد زنگ در طراحی بدنه استفاده کرده و آن را به گواهی IP68، گواهی نظامی MIL-STD-810H و مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر مجهز کرده است که در نسخه‌ی استاندارد نیز دیده می‌شوند. دیگر تفاوت اساسی واچ ۶ کلاسیک با نسخه‌ی استاندارد، درست مثل گلکسی واچ ۴ در بخش فریم چرخان فیزیکی مشاهده می‌شود که نسبت به قبل طراحی باریک‌تر و البته کیفیت ساخت بسیار بالاتری دارد.

نسخه‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر ساعت، به‌ترتیب از باتری‌های ۳۰۰ و ۴۲۵ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند که براساس بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک تا ۱٫۵ روز شما را همراهی خواهند کرد.

گلکسی واچ 6 کلاسیک مدل ۴۳ میلی‌متری را می‌توانید در محدوده قیمت ۱۲٫۵ تا ۱۴٫۵ میلیون تومان و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای تهیه کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین ساعت هوشمند سامسونگ کدام مدل است؟

    در حال حاضر گلکسی واچ 6 با کیفیت ساخت به‌مراتب بالاتر از نسخه‌های قبل و همچنین مجموعه‌ی کاملی از امکانات سلامتی و ورزشی لقب بهترین ساعت هوشمند سامسونگ را در اختیار دارد.

  • ارزان ترین ساعت هوشمند سامسونگ کدام است؟

    گلکسی واچ 4 سامسونگ با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متعدد و کاربردی و قابلیت‌های تناسب اندام کارآمد ارزان‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ به‌حساب می‌آید که برای خرید آن حداقل باید ۵٫۵ میلیون تومان هزینه کنید. با کمتر از این مبلغ فقط می‌توانید به مچ‌بندهای سامسونگ مثل گلکسی فیت 3 فکر کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات