۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

کلیپ سلامت

ویدیو | بادام زمینی و خواص فوق العاده آن

کره بادام زمینی دارای مقادیر بالایی از پتاسیم است و میزان پتاسیم آن تقریبا دو برابر سدیم است و به همین دلیل مصرف کره آن برای کسانی که فشار خون بالایی دارد مفید خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بادام زمینی یک ماده غذایی مقوی است که سرشار از ویتامین‌ها و بسیاری دیگر از مواد مغذی است. بادام زمینی می‌تواند در دسته آجیل‌ها قرار گیرد. نام علمی بادام زمینی Arachi hypogea است که نام‌های دیگر آن پسته شامی، بادام خاکی و بادام کوهی است. از بادام زمینی در تهیه انواع غذا و دسر‌ها می‌توان استفاده کرد. خواص بادام زمینی فراوان است و به سلامت بدن کمک می‌کند.

خواص بادام زمینی

بادام زمینی خواص درمانی بسیاری دارد و ارزش غذایی آن با توجه به پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و اسید‌های چرب غیر اشباع موجود در آن بسیار با اهمیت است. در عین حال حاوی ویتامین‌های گروه B از جمله نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B6، ویتامین B9 و ویتامین C و ویتامین A است. همچنین حاوی اسید پانتوتنیک، پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم، منیزیم، آهن، سلنیوم و روی نیز هست.

ویدیو | بادام زمینی و خواص فوق العاده آن

ویدیو | بادام زمینی و خواص فوق العاده آن

۱- فواید بادام زمینی برای پوست

بادام زمینی سرشار از ویتامین E، روی و منیزیم است و از این طریق به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. ویتامین E موجود در آن علاوه‌بر کمک به درمان آکنه در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر است. علاوه‌بر این‌ها با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین C، اسیدهای چرب و منیزیم موجب افزایش تولید کلاژن شده و با این کار چین و چروک پوست را درمان می‌کند. بنابراین یکی از مهمترین خواص ان، جوان‌سازی پوست است.

درمان التهاب، تورم و قرمزی پوست ناشی از اگزما و پسوریازیس با کمک بادام زمینی از جمله خاصیت ضد التهابی آن و اسید‌های چرب موجود در آن ممکن است. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن موجود در این دانه چرب موجب رشد و درمان بافت‌های بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند برای درمان کبدی و زخم پوست مفید باشد.

۲- مفید برای مو

بادام زمینی با داشتن اسید‌های چرب امگا ۳ موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و از این طریق به افزایش رشد مو‌ها کمک می‌کند و از طرف دیگر با داشتن بیوتین از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص این دانه این است که غنی از ویتامین E است و این ویتامین به درمان موهای شکننده و آسیب دیده کمک می‌کند.

تخم‌مرغ گزینه مناسبی برای درست کردن یک شام رژیمی کم کالری است. برای تهیه یک شام رژیمی خوشمزه به این مقاله مراجعه نمایید.

۳- درمان اختلالات نعوظ

بادام زمینی حاوی ال آرژنین است و از این طریق موجب درمان اختلالات نعوظ در مردان شده و به تقویت و بهبود میل جنسی در آقایان کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد جنسی آقایان می‌شود.

۴- درمان کبد چرب

یکی دیگر از خواص بادام زمینی این است که به پا‌ک‌سازی کبد و کاهش چربی کبد کمک می‌کند و از این طریق در درمان کبد چرب موثر و مفید است. در اندیشه معاصر ببینید

پایان */

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط