سیاسی

وزرای خارجه قطر و رومانی تحولات منطقه را بررسی کردند

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دیدار با نخست وزیر رومانی اوضاع و تحولات خاورمیانه از جمله نوار غزه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه قطر در دیدار با همتای رومانیایی خود از سیاست‌های یک بام و دو هوا و معیارهای دوگانه برخی کشورها درخصوص تحولات منطقه انتقاد کرد و خواستار پایان درد و رنج فلسطینیان شد.

به گزارش الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در دیدار با همتای رومانیایی خود تاکید کرد منطقه خاورمیانه شاهد شرایط بسیار سخت و پیچیده ای است و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که تنش ها را کاهش دهند.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر اعلام ما کشتار غیرنظامیان در اراضی فلسطینی را محکوم می کنیم و معقدیم ادامه مجازات دسته جمعی علیه فلسطینیان هرگز درست نیست. ما سیاست محاصره و در گرسنگی نگه داشتن ساکنان غزه توسط اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را محکوم می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد ما از ابتدای وقوع این جنگ درباره گسترش درگیری‌ها هشدار داده بودیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خویش در این زمینه عمل کند.

وزیر خارجه قطر با انتقاد از سیاست‌ها و معیارهای دوگانه برخی از کشورها در منازعات به ویژه در جنگ غزه، تصریح کرد: ما از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی شرق قدس حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد مذاکرات در خصوص غزه با برخی موانع و لغزش‌هایی مواجه شده است و ما تلاش می‌کنیم به منظور پایان دادن بر درد و رنج فلسطینیان بر این موانع غلبه کنیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا