بارندگی‌های شدید در پاکستان جان ۷۱ تن را گرفت

یک مقام پاکستانی اعلام کرد باران‌های شدید و رعد و برق باعث ویرانی در مناطق مختلف این کشور شده و از روز شنبه تاکنون ۷۱ کشته و ۶۷ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از مقامات اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) گفت ایالت «خیبر پختونخوا» بیشترین خسارات را تجربه کرده است و در آن ۳۲ نفر در حوادث مختلف از جمله ریزش سقف و حوادث مرتبط با صاعقه جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور

به گفته این مقام پاکستان، ۱۵ کودک و پنج زن در میان کشته شدگان در خیبر پختونخوا هستند. همچنین ۴۱ تن دیگر نیز مصدوم شده و به ۱۳۷۰ خانه نیز آسیب وارد شده است.

در همین حال ۲۳ نفر در ایالت «پنجاب» جان خود را از دست دادند و ۷ نفر زخمی شدند. در ایالت «بلوچستان» هم هشت نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

این مقام افزود: در جریان بارندگی های شدید در «کشمیر» تحت کنترل پاکستان نیز در این مدت حداقل هشت نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند و ۴۷ خانه هم ویران شده است.

به گزارش شینهوا، اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان امروز (چهارشنبه) با صدور هشداری اعلام کرد همچنان احتمال بارش شدید باران و رعد و برق از امروز (۱۷ آوریل) تا ۲۹ آوریل در این کشور وجود دارد.

«رفای علم»، یک کارشناس محیط زیست پاکستانی در این باره گفت چنین بارندگی شدید ماه آوریل غیرعادی و بی‌سابقه است.

وی گفت: دو سال پیش پاکستان شاهد موج گرما در ماه های مارس و آوریل بود و اکنون شاهد بارندگی هستیم و همه اینها به دلیل تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۲۲ باعث سیل شدید شده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در سال ۲۰۲۲، بارندگی شدید و سیلاب در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت. این سیل همچنین ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =