بازدید 2282

افزایش قیمت بنزین در چین

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ 17 April 2024

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوا با اشاره به تصمیم کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، اعلام کرد از ۱۷ آوریل، قیمت خرده فروشی بنزین، ۲۷ دلار و ۶۰ سنت (۲۰۰ یوان چین) در هر تن و قیمت دیزل به میزان ۲۷ دلار و (۱۹۵ یوان) در هر تن، افزایش خواهد یافت.

تحت مکانیزم قیمت گذاری فعلی برای قیمت خرده فروشی سوخت، چین مرتبا قیمت بنزین و دیزل را بر اساس تغییرات قیمت جهانی نفت، تنظیم می‌کند.

پالایشگاه‌های نفت چین و همچنین بزرگترین شرکت‌های نفتی دولتی نظیر شرکت ملی نفت چین (CNPC)، سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC)، از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی دستور یافته‌اند تولید نفت را حفظ کرده و حمل آن را تسهیل کنند تا عرضه باثبات، تضمین شود.

با افزایش شاخص‌های قیمت بازار جهانی، چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، چندین بار قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داده است. جدیدترین افزایش، اوایل ماه جاری که قیمت نفت برنت به مرز ۹۰ دلار نزدیک شده بود، صورت گرفت.

شرکت ملی نفت چین اوایل امسال پیش بینی کرد تقاضا برای محصولات نفتی در جین، تحت تاثیر پیشرفت «گذار انرژی»، ممکن است تا سال آینده به اوج برسد. تقاضا برای سوخت‌ها از سال ۲۰۳۰ رو به کاهش خواهد گذاشت. با این حال، سوخت‌های مشتق شده از نفت همچنان تا سال ۲۰۳۵، پراستفاده خواهند ماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضای چین برای نفت در سال میلادی گذشته، رکورد دیگری را شکست و امسال هم در بحبوحه سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن فعالیت اقتصادی، قوی مانده است. تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱.۵ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد در حالی که تقاضا برای محصولات نفتی، ۹.۵ درصد افزایش داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست