کد خبر: ۴۰۶۱۳
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

سامسونگ از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه پرده برداشت

سامسونگ ادعا کرده است که این چیپ حافظه بهترین عملکرد برای اجرای هوش مصنوعی روی دستگاه‌ها را ارائه می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ اعلام کرد حافظه رم LPDDR5X جدیدی را توسعه داده است که سریع‌ترین سرعت در صنعت، یعنی تا 10.7 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند و برای پردازش‌های هوش مصنوعی مناسب است.

طبق گزارش zdnet، غول فناوری مستقر در کره جنوبی ادعا کرده که این چیپ حافظه بهترین عملکرد برای اجرای هوش مصنوعی روی دستگاه‌ها را ارائه می‌کند. سامسونگ همچنین می‌گوید این حافظه در میان تمام DRAMهای 12 نانومتری، کوچک‌ترین گزینه موجود است و فقط برای گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا نکرده، بلکه رایانه‌های شخصی، شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی، سرورها، سیستم‌های اتوماسیون و برنامه‌های دیگر را نیز هدف قرار داده است.

عملکرد سریع‌ترین رم LPDDR5X جهان

این چیپ حافظه 12 نانومتری نسبت به مدل قبلی خود که حداکثر سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای داشت، از نظر عملکرد 25 درصد و از نظر ظرفیت 30 درصد ارتقا یافته است. همچنین از حداکثر ظرفیت 32 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ علاوه‌براین، با استفاده از مصرف برق متغیر و گسترش کارکردهای پهنای باند پایین حافظه خود، جنبه کم‌مصرف بودن آن را بیشتر تقویت کرده است. طبق گفته این شرکت، با وجود این تغییرات، راندمان انرژی این تراشه 25 درصد بهبود یافته که این امر هزینه کل مالکیت گوشی‌های هوشمند و سرورها را کاهش می‌دهد. کره‌ای‌ها قصد دارند تولید انبوه این تراشه حافظه را از نیمه دوم سال جاری آغاز کنند.

حافظه‌های LPPDDR که به مصرف انرژی بسیار کم شناخته می‌شوند، در ابتدا برای گوشی‌های موبایل توسعه داده شده بودند، اما در طول چند سال گذشته با وجود رونق هوش مصنوعی، شاهد گسترش استفاده از آن‌ها در سرورها و مراکز داده نیز بوده‌ایم.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی