اپل در پی گسترش خط تولید خود به اندونزی است

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک در کنار رئیس جمهور اندونزی
اپل برای کاهش وابستگی به چین و استفاده از فرصت‌های جدید در آسیای‌ جنوب‌‌شرقی قصد دارد خط تولید جدیدی در اندونزی راه‌اندازی کند.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پس‌ از دیدار با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، اعلام کرد در حال بررسی تولید محصولات شرکتش در اندونزی است.

کوک در دیدار با رئیس‌جمهور اندونزی به علاقه‌ی متقابل برای تقویت تولید داخلی با هدف حمایت از رشد اقتصادی اندونزی تأکید کرد. او به خبرنگاران گفت: «درباره‌ی تمایل رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی خط تولید در این کشور صحبت کردیم و این موضوع را به‌دقت بررسی خواهیم کرد.»

اندونزی به‌شدت تلاش می‌کند تا با جذب شرکت‌های خارجی برای تولید محصولاتشان در خاک این کشور، به پیشرفت اقتصادی دست یابد. ویدودو می‌خواهد کشورش را به قطب جدیدی برای کسب‌وکارهای بین‌المللی تبدیل کند و این شرایط فرصت‌های جدیدی را برای اپل فراهم می‌کند؛ زیرا سازنده‌ی گوشی آیفون به‌دنبال کاهش وابستگی به چین است.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، اپل با وجود تنش‌های سیاسی‌جغرافیایی و شرایط بد اقتصادی و ریسک‌های دیگر مثل اختلالات تولید ناشی از قرنطینه‌های کووید در چین، به‌دنبال تنوع‌بخشیدن به زنجیره‌ی تأمین خود است. این شرکت پس‌ از راه‌اندازی خط تولید جدید در ویتنام و هند، اکنون به‌دنبال گسترش خط تولید محصولاتش در آسیای جنوب‌شرقی است.

کوک درباره‌ی راه‌اندازی خط تولید محصولات اپل در اندونزی گفت: «به‌نظر من ظرفیت سرمایه‌گذاری در اندونزی نامحدود است. مکان‌های عالی زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و ما در حال سرمایه‌گذاری هستیم و به این کشور ایمان داریم.»

دیدار کوک با رئیس‌جمهور اندونزی در حالی انجام می‌شود که مدیرعامل اپل اخیراً به ویتنام هم سفر و با نخست‌وزیر آن کشور، فام مینه چین، ملاقات کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات