5 راهکار طلایی برای کاهش وز موی فر بعد از حمام

موی فر و مجعد به دلیل بافت طبیعی و تمایل به از دست‌ دادن رطوبت، به‌خصوص پس از شستشو، مستعد وزشدن است. مقابله با فرهای مجعد می‌تواند یک چالش باشد، اما چندین روش مؤثر برای کمک به کاهش وز و افزایش زیبایی طبیعی موهای مجعد پس از حمام وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش، راهکارهایی برای کاهش وز موی فر بعد از حمام را بیان می‌کند.

1-از شامپو باکیفیت استفاده کنید

اولین قدم در مبارزه با موخوره و وز مو با روتین پاک‌سازی شما شروع می‌شود. شامپو و مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که مخصوص موهای مجعد طراحی شده است. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد آب‌رسان مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان هستند تا به تغذیه و مرطوب کردن ساقه مو کمک کنند.

این مواد به مهروموم شدن کوتیکول مو، جلوگیری از کاهش رطوبت و موخوره کمک می‌کنند. علاوه بر این، فرمول‌های بدون سولفات برای موهای مجعد ملایم‌تر هستند و چربی‌های طبیعی را از بین نمی‌برند، در نهایت موهای شما را نرم‌تر و قابل‌کنترل‌تر می‌کنند.

راهکارهایی برای کاهش وز موی فر بعد از حمام

راز آسمان پایتخت

2-از نرم کننده‌ها استفاده کنید

پس از شستن و حالت دادن به موهای خود، از نرم‌کننده استفاده کنید تا رطوبت آن را حفظ کند و آبرسانی بیشتری به موهایتان بدهد. نرم‌کننده‌ها دارای فرمول‌های سبکی هستند که می‌توانند روی موهای مرطوب استفاده شوند تا به باز کردن گره‌ها، صاف‌کردن کوتیکول مو و به‌حداقل‌رساندن موخوره کمک کنند.

به دنبال نرم‌کننده‌هایی باشید که فاقد سیلیکون هستند و حاوی موادی مانند گلیسیرین یا پانتنول هستند که رطوبت را به مو جذب می‌کنند و آن را در طول روز هیدراته نگه می‌دارند. نرم‌کننده را به طور یکنواخت روی فرهای خود بمالید و روی انتهایی که موخوره و وزی دارد، تمرکز کنید.

3-از حوله میکروفایبر برای خشک کردن مو استفاده کنید

حوله‌های سنتی می‌توانند باعث اصطکاک و زبری کوتیکول مو شوند و منجر به افزایش وز شود. در عوض، یک حوله میکرو فیبر را انتخاب کنید تا به‌آرامی آب اضافی فرهای خود را بعد از دوش‌گرفتن پاک کنید. حوله‌های میکروفایبر نسبت به حوله‌های معمولی جاذب‌تر و کمتر ساینده هستند و به کاهش وز مو  و جلوگیری از شکستگی کمک می‌کنند.

به‌سادگی موهای خود را در حوله میکروفایبر بپیچید و به‌آرامی فشار دهید تا رطوبت اضافی از بین برود. از هرگونه حرکت مالشی یا پیچشی که می‌تواند باعث وز و موخوره شود اجتناب کنید.

4-از ژل فرم دهنده استفاده کنید

هنگامی که موهایتان با حوله خشک شد، از یک کرم یا ژل مخصوص موی فر استفاده کنید تا درعین‌حال که موخوره را کاهش می‌دهد، موهایتان را فرم دهید. محصولی را انتخاب کنید که سبک‌وزن باشد و بدون اینکه فر موهای شما را سنگین کند، انعطاف‌پذیری را فراهم کند. به دنبال کرم‌ها یا ژل‌هایی باشید که به طور خاص برای موهای مجعد فرموله شده‌اند، زیرا اغلب حاوی موادی مانند پلیمرها یا پروتئین‌هایی هستند که به مبارزه با موخوره کمک می‌کنند.

این محصول را به طور یکنواخت در سراسر موهای خود مالیده و به سمت بالا ماساژ دهید تا شکل‌گیری فر را افزایش دهد. از استفاده بیش از حد محصول خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به تجمع محصول در یک نقطه شده و فرهای شما را سنگین کند.

1-از شامپو باکیفیت استفاده کنید

5-استفاده از دیسپانسر برای خشک کردن مو

برای کاهش بیشتر موخوره و وز مو و همچنین بهبود حالت فر، از یک دیسپانسر پخش‌کننده روی سشوار خود برای خشک‌کردن موها استفاده کنید. دیسپانسر به توزیع یکنواخت و ملایم جریان هوا کمک می‌کند تا از برهم‌خوردن الگوی پیچش طبیعی و ایجاد موخوره جلوگیری کند. سشوار خود را روی حرارت کم یا متوسط قرار دهید و از دیسپانسر با سرعت کم استفاده کرده تا موهای فر خود را به‌آرامی خشک کنید.

سرخود را به طرفین خم کنید و به‌آرامی موهای خود را در دیسپانسر فرو کنید و آن را به سمت بالا حرکت دهید. هنگامی که موهایتان خشک شد، برای جلوگیری از موخوره، از دست‌زدن بیش از حد به آن خودداری کنید و از موهای فر زیبای خود لذت ببرید.

انتهای پیام

مرتبط با : خانومیروژاشاپهایلند بیوتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز