8 مرحله کلیدی برای بررسی وضعیت فنی خودرو کارکرده

کارشناسی-خودرو-در-محل-کاماپرس

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 80 درصد فروشندگان در زمان فروش خودرو اطلاعات دقیقی درباره وضعیت فنی خودرو نمی‌دهند. به همین دلیل ارزیابی وضعیت فنی خودرو کارکرده پیش از نهایی کردن فرایند خرید، ضروری بوده و مانع از خسارت و حتی خطرات در زمان رانندگی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، اگر در زمان خرید خودرو تجربه کافی ندارید بهتر است ارزیابی وضعیت فنی خودروی کارکرده را به یک متخصص بسپارید. اما اگر خودتان قصد بررسی خودرود را دارید باید بررسی بدنه و موتور خودرو را در اولویت قرار دهید.

در این مطلب، جزئیات و چگونگی بررسی وضعیت فنی خودرو کارکرده ارایه شده‌ است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مراحل بررسی وضعیت فنی خودرو کارکرده

  1. در ابتدا خریدار باید بدنه خودرو را بررسی کند که رنگ شدگی یا تو رفتگی در بدنه خودرو وجود نداشته‌ باشد. به نسبت قیمت خودرو، هر لک روی بدنه می‌تواند بین 20 تا 100 میلیون تومان در قیمت تاثیرگذار باشد.
  2. باید توجه داشت که کاپوت یا گلگیر تعویضی نباشد. در صورت مشاهده تفاوت جزئی در رنگ قسمتی از بدنه خودرو به تعویضی بودن آن قطعه شک کنید. به طور قطع با بررسی دقیق تر و اثر آچارکشی در پیچ و مهره‌های آن قسمت می‌توان مطمئن شد که قطعه خودرو تعویض شده‌ است.
  3. در صورتی که نسبت به تصادف شدید خودرو مشکوک شدید حتما باید وضعیت شاسی را بررسی کنید. آسیب به شاسی علاوه بر اینکه هزینه سایر قطعات خودرو را بالا می‌برد، می‌تواند خطراتی نیزدر رانندگی به همراه داشته باشد. برخی مواقع ساییدگی بیشتر لاستیک‌های یک طرف، می‌تواند نشانه آسیب شاسی باشد.
  4. در گام بعدی از سلامت چراغ‌ها، تنظیمات برقی آیینه، ترمز‌دستی و ظاهر لاستیک‌ها مطمئن شوید. برای نمونه در صورتی که ترمز‌دستی با صدای جیق تغییر وضعیت می‌دهد یعنی درست کار نمی‌کند.
  5. همچنین در زمان خرید باید موتور را حداقل 5 دقیقه روشن نگه دارید و دود اگزوز را بررسی کید. در صورتی که دود سیاه از ماشین خارج شد یعنی مشکل فنی وجود دارد. اگر دود اگزوز آبی بود یعنی خودرو به تعمیرات اساسی نیاز دارد.
  6. حتما داخل کاپوت را چک کنید و مطمئن شوید که رادیاتور نشتی ندارد.
  7. همچنین به پیچ و مهره‌های موتور نگاه کنید که چقدر آچار کشی شده‌اند. در صورتی که ساییدگی زیادی در این بخش وجود داشته باشد قطعا ایراد فنی در خودرو جدی است. به همین دلیل باید از فروشنده سوال کنید که چه قطعات غیرمصرفی تعویض شده است.
  8. ذکر این نکته نیز ضروری است که در بیشتر مواقع فروشنده‌ها اطلاعات دقیقی نسبت به تعمیرات خودرو نمی‌دهند. به همین دلیل خریدار باید در زمان حرکت خودرو تعلیق فرمان، عملکرد ترمز، صدای موتور و لغزش ماشین را چک کند تا در صورتی که با حرکت غیرطبیعی مواجه شد از خرید خودرو خودداری کند.

انتهای پیام

مرتبط با : پیشخوان 24قبضینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز