//
کدخبر: ۴۵۴۸۵۳ //

دوال سنس اصل یا تقلبی؟ راهنمای جامع تشخیص دسته اصلی پلی استیشن ۵

اگر گیمرهستید و قصد خرید دسته با کیفیت دارید این مقاله به شما کمک می‌کند دسته اصل را از فیک و تقلبی آن تشخیص دهید.

دوال سنس اصل یا تقلبی؟ راهنمای جامع تشخیص دسته اصلی پلی استیشن 5
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر از گیمرهای حرفه‌ای باشید، احتمالاً تأیید می‌کنید که تمام لذت بازی‌های پلی‌استیشن، به داشتن یک دسته باکیفیت و ایده‌آل است؛ اما با افزایش روزافزون دسته‌های فیک و تقلبی موجود در بازار، خیلی سخت می‌شود یک دسته اورجینال PS5 خرید؛ با این حال، نگران نباشید! برای تشخیص دسته اصلی PS5، ترفندهای مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به‌طور ویژه به بررسی آنها بپردازیم. با اطلاع از این روش‌ها، به یک خریدار حرفه‌ای دسته اصلی PS5 تبدیل خواهید شد.

بهترین روش‌های تشخیص دسته اصلی PS5

در این بخش به بهترین روش‌های تشخیص دسته اصلی PS5 خواهیم پرداخت. دقت کنید که در بسیاری از موارد، نسخه اصلی و فیک دسته PS5، شباهت زیادی به هم دارند؛ به همین دلیل، باید از ترفندهایی استفاده کنید که حتی با وجود شباهت زیاد، بتواند به شما در تشخیص درست کمک کند.

دسته کنترل PS5، جزو محبوب‌ترین کنترلرهای بازار است که به آن دسته دوال سنس نیز گفته می‌شود. این دسته، دارای ظاهری بسیار جذاب و خوش‌دست است که باعث شده، نظر بسیاری از کارشناسان حوزه بازی‌های ویدئویی را به خود جلب کند.

از جمله جذاب‌ترین ویژگی‌های این کنترلر، قابلیت دکمه‌های لمسی است؛ برای مثال، دکمه‌های L2 و R2 کاملاً لمسی طراحی شده‌اند؛ بنابراین هنگام خرید دسته Ps5، بهتر است ویژگی‌های اصلی دسته اصلی همچون قابلیت لمسی را درنظر داشته باشید.

برچسب و لوگو

اولین و مهم‌ترین روش تشخیص دسته اصلی PS5، توجه به برچسب و لوگوی محصول است. به یاد داشته باشید که دسته‌های اصلی، دارای برچسب باکیفیت به همراه مشخصات محصول هستند؛ این برچسب به‌صورت کاملاً دقیق روی بدنه دسته اصلی برش خورده است. این درحالی است که در دسته‌های فیک، معمولاً برچسب در جای نامناسبی قرارداده شده و گاهی از لبه‌ها بیرون‌زده است.

علاوه بر این، به لوگوی سونی روی برچسب دقت کنید؛ معمولاً دسته‌های فیک این لوگو را ندارند یا به‌طرز اشتباهی از آن استفاده کرده‌اند.

کیفیت و شکل ظاهری

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن یک دسته PS5، دقت در ظاهر و کیفیت ساخت آن است. دسته‌های اصلی PS5 توسط خود شرکت سونی و با استانداردهای بالای کیفی ساخته می‌شوند. در ساخت این دسته‌ها از بهترین مواد با کیفیت و مرغوب استفاده می‌کنند. بدنه و سطح دسته از جنس پلاستیک مرغوب با بافت و ضخامت مناسب است. همچنین کلیدها و صفحه لمسی حساسیت و فیدبک بسیار خوبی دارند.

رنگ آمیزی و چاپ روی دسته نیز بسیار حرفه‌ای و دقیق انجام شده و لوگوها و نوشته‌ها کاملاً واضح و بدون هیچ عیبی هستند. دسته اصلی همچنین وزن متعادل و استانداردی دارد و احساس سبکی یا سنگینی بیش از حد نمی‌دهد.

اما دسته‌های تقلبی معمولاً از مواد ارزان و کیفیت پایین‌تر ساخته می‌شوند و وزن نامتعادلی دارند. رنگ‌آمیزی روی آنها ممکن است نامنظم باشد و لوگوها محو و ناخوانا به نظر برسند. پس با دقت به جزئیات ظاهری می‌توانید تشخیص دهید کدام دسته اصلی و کدام یک تقلبی است.

قیمت

قیمت یکی دیگر از راه‌های تشخیص دسته اصلی PS5 از تقلبی است. دسته‌های اصلی PS5 توسط خود شرکت سونی با هزینه‌های تولید و مواد اولیه بالایی ساخته می‌شوند. علاوه بر این، این شرکت هزینه‌های تحقیق و توسعه، بازاریابی و تبلیغات گسترده‌ای را نیز متحمل می‌شود. به همین دلیل، قیمت رسمی این دسته‌ها معمولاً بالا هستند.

اما دسته‌های تقلبی که توسط شرکت‌های غیرمجاز تولید می‌شوند، فاقد هزینه‌های تحقیق و توسعه و بازاریابی هستند و اغلب از مواد ارزان قیمت استفاده می‌کنند. به همین دلیل قیمت آنها معمولاً پایین‌تر است.

پس اگر قیمت دسته‌ای که می‌خواهید بخرید، خیلی پایین‌تر از قیمت‌های رسمی و استاندارد باشد، احتمال تقلبی بودن آن بسیار بالاست.

بسته‌بندی

شرکت سونی سعی می‌کند با بسته‌بندی منحصر به فرد و طراحی شیک، ظاهر و فروش کنسول PS5 را مطلوب و جذاب کند. در عین حال، این ویژگی‌ها ممکن است برای ساخت دسته‌های تقلبی‌ و بسته‌بندی‌های فیک، الهام بخش باشند. بهترین راه برای تشخیص PS5 اصل و تقلبی، بررسی دقیق بسته‌بندی است. قسمت‌های مختلف بسته بندی PS5 اورجینال شامل موارد زیر است:

جعبه خارجی:روی جعبه خارجی PS5 به صورت واضح نوشته PS5 درج شده است. در بسته‌های تقلبی گاهی این نوشته غلط املایی دارد یا نوشتار آن ضعیف است.

جعبه داخلی:بر روی جعبه داخلی اصل نشانه‌ها و استانداردهای سونی و نشان سونی دیده می‌شود. جعبه‌های تقلبی معمولاً این نشانه‌ها را ندارند.

کابل‌ها و دسته:کیفیت کابل‌ها و دسته PS5 اصل بسیار باارزش و باکیفیت است. همچنین طراحی دسته با مواد باکیفیت و پرداخت مناسبی همراه است.

شماره سریال

روش اول برای تشخیص اصالت دستگاه پی اس 5، بررسی شماره سریال آن است. در این روش، باید شماره سریال دستگاه را با شماره سریال‌هایی که توسط شرکت سازنده یعنی سونی برای دستگاه‌های اصلی PS5 صادر می‌شود، مقایسه کنید. اگر شماره سریال دستگاه شما با یکی از شماره سریال‌های اصلی PS5 تطابق داشت، می‌توانید از اصالت دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

روش دوم برای تشخیص اصالت دستگاه پی اس 5، بررسی شماره مدل آن است. همانطور که می‌دانید، هر دستگاه PS5 دارای یک شماره مدل خاص است که بر روی بسته‌بندی دستگاه مشخص شده است. برای تشخیص اصالت دستگاه پی اس 5، باید شماره مدل دستگاه خود را با شماره مدل‌هایی که توسط سازنده یعنی شرکت سونی برای دستگاه‌های اصلی PS5 صادر می‌شود، مقایسه کنید. شما می توانید برای خرید دسته PS5 اصلی به نخل مارکت و فروشگاه های معتبر دیگر مراجعه فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان