۰۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کلیپ سلامت

فیلم | با خواص سرکه سیب آشنا شوید

سرکه سیب یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز است که خواص سلامتی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل از قدیم‌الایام از این عصاره برای درمان مشکلات متعددی استفاده می‌کردند و امروزه نیز اثرات فوق‌العاده آن، بخصوص برای کاهش وزن مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برخی از افراد گمان می‌کنند سرکه سیب فقط یک چاشنی پرکاربرد است، اما واقعیت این است که خواص سرکه سیب آن را به ترکیبی شفا بخش برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل کرده است؛ زیرا حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است. سرکه سیب که از تخمیر طولانی به دست می‌آید و انواع پروبیوتیک‌ها را فعال می‌کند، کالری بسیار ناچیزی دارد می‌تواند امراض بسیاری را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

تاثیر سرکه سیب بر درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری مزمن است که درصورت عدم درمان بیمار را با عوارض جدی روبرو می‌کند. بهتر است بدانید خواص سرکه سیب ناشتا موجب درمان بیماری‌های کبد می‌شود.  زیرا به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و با رفع چربی‌های جمع شده در بدن موجب بهبود عملکرد کبد و کاهش علائم می‌شود. همچنین یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای  این است که ورم کبود را بهبود می‌بخشد.

فیلم | با خوا سرکه سیب آشنا شوید

فیلم | با خوا سرکه سیب آشنا شوید

خواص سرکه سیب برای قلب

بیماری‌های قلبی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک راه مطمئن و کم ریسک برای درمان آن انتخاب کنید، بهتر است با خواص سرکه سیب برای قلب آشنا شوید. سرکه سیب به دلیل دارابودن استیک اسید، می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از این طریق گرفتگی عروق را کم و بیماری قلبی را درمان کند.

اسید کلروژنیک یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترکیبات سرکه سیب وجود دارد و از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می‌کند.

تاثیر سرکه سیب بر معده

مشکلات و ناراحتی‌های شایع معده مانند گوارش کند یا سنگین و اختلالات شکمی با مصرف سرکه سیب تسکین می‌یابد. سرکه سیب با کم کردن میزان اسیدیته معده، به بهبود علائم سوزش سردل کمک می‌کند. به همین دلیل به کسانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خواص سرکه سیب برای معده بعد از غذا، به خصوص غذاهای چرب و سنگین یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنند تا بروز علائم کاهش پیدا کند.دراندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط