نسخه کاملاً برقی ربات انسان‌نمای Atlas رونمایی شد

بوستون داینامیکس نسخه کاملاً برقی و قوی‌تر و چابک‌تر ربات انسان‌نمای Atlas خود را رونمایی کرد. این موجود کمی ترسناک قرار است به‌زودی در خط تولید خودروی هیوندای استفاده شود.

به‌گزارش تک‌ناک‌، نسخه کاملاً برقی ربات انسان‌نمای Atlas رونمایی شد. این اتفاق یک روز پس از اعلام بازنشستگی ربات هیدرولیکی اطلس بوستون داینامیکس اتفاق افتاد. بوستون داینامیکس با مشتریان مختلف، به‌ویژه هیوندای، برای استفاده از این ربات انسان‌نما همکاری خواهد کرد. قابلیت‌های نسل بعدی تولید خودرو این غول خودروسازی کره‌ای به‌عنوان زمینه‌ای برای آزمایش کاربردهای جدید Atlas عمل خواهد کرد.

اگرچه Atlas جدید و مدل قبلی‌اش نام یکسانی دارند، کاملاً شبیه هم نیستند. این ربات می‌تواند ترفندها و چرخش‌ها و پرش‌های مشابه «بومر» هیدرولیکی را انجام دهد؛ اما نبود کابل‌های نمایان به‌طور خاص برجسته است. ربات Atlas کاملاً برقی بسیار قوی‌تر خواهد بود و دامنه حرکتی گسترده‌تری از همتای هیدرولیکی قبلی خود خواهد داشت. نسخه جدید بر‌اساس توانایی‌های ربات‌های Atlas قدیمی در بلند‌کردن و هدایت انواع اشیای سنگین و نامنظم ساخته خواهد شد.

در نسخه جدید این ربات، تنه سنگین بالایی و پاهای خمیده و زره دیگر وجود ندارد. همچنین، در اسکلت مکانیکی جدید و باریک آن هیچ کابل نگه‌دارنده‌ای به‌چشم نمی‌خورد.  زیبایی‌شناسی ربات جدید بوستون داینامیکس بیشتر با ربات Digit شرکت Agility و Apollo شرکت Apptronik مطابقت دارد. سر این ربات که شبیه چراغ راهنمایی است، طراحی نرم‌تر و کارتونی‌تری دارد. همان‌طور‌که در تیزر ویدئویی مشاهده می‌کنید، با وجود ظاهر انسان‌نما، ربات کاملاً برقی Atlas می‌تواند کارهایی را انجام دهد که برای انسان غیرممکن است.

نکته جالب توجه درباره تیزر ۴۰ ثانیه‌ای منتشرشده از نسخه کاملاً برقی ربات انسان‌نمای Atlas، حرکات آن است. این حرکات یادآوری می‌کنند که ساخت ربات انسان‌نما نیاز ندارد تاحدممکن شبیه انسان باشد. میلیاردها سال تکامل ما انسان‌ها را به ماشین‌های کاملی تبدیل نکرده است. اگر قرار است ماشین‌هایی به‌شکل خودمان بسازیم، چرا آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی نکنیم تا بتوانند کارهایی انجام دهند که ما ازپس انجامشان برنمی‌آییم‌؟

همان‌طور‌که بوستون داینامیکس با خوشحالی در ویدئو خداحافظی اطلس هیدرولیک به‌نمایش گذاشت، زمین‌خوردن و بلندشدن بخشی از کار نسخه جدید اطلس است. اکثر ربات‌های صنعتی امروزی در‌صورت خرابی به دخالت انسان نیاز دارند؛ پس رباتی که به‌سادگی می‌تواند خود را تمیز کند و به کار بازگردد، برای بهره‌وری مزیت بزرگی است.

ربات‌های متحرک خودکار مانند Atlas برای تبدیل‌شدن به محصولات موفق تجاری، به چیزی فراتر از سخت‌افزار قدرتمند نیاز دارند. شرکت Boston Dynamics با درک اهمیت ادغام ربات‌ها در زندگی روزمره ما، به‌تازگی نرم‌افزار Orbit را راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم مدیریت کل ناوگان رباتیک و نقشه‌های وب‌سایت و داده‌های دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.