رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه اپلیکیشن متفرقه آلت استور پال برای برنامه‌های آیفون
فروشگاه جدید AltStore PAL که رقیبی برای اپ استور آیفون محسوب می‌شود، رسماً در اروپا آغازبه‌کار کرد.
تبلیغات

فروشگاه جدید برنامه‌های iOS به نام AltStore PAL اکنون به‌لطف پیروی اپل از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه‌ی اروپا فعال شده است. قیمت اشتراک فروشگاه جدید برنامه‌های آیفون سالانه ۱٫۵ یورو (به ‌همراه مالیات) است تا هزینه‌ی کارمزد خبرساز CTF اپل را پوشش دهد.

برای نصب AltStore PAL باید چندین مرحله را طی کرد. هر مرحله شامل توضیحات مختلفی از سوی اپل است تا کاربر از نصب فروشگاه منصرف شود.

فروشگاه جدید AltStore PAL با دو برنامه‌ی توسعه‌یافته توسط رایلی تستوت وارد بازار می‌شود: اپلیکیشن دلتا، شبیه‌ساز بازی‌های نینتندو و گیم‌بوی و اپلیکیشن کلیپ، یک برنامه‌ی مدیریت کلیپ‌بورد که توسط اپل در اپ استور ممنوع شده است. این فروشگاه توسط تستوت و شین گیل، شریک تجاری او، ساخته شده است. دلتا امروز در اپ استور نیز دردسترس همه قرار گرفت.

برنامه‌ی دلتا در فروشگاه اپلیکیشن آلت استور پال
AltStore PAL

AltStore PAL در‌حال‌ ادغام فروشگاه خود با Patreon برای کسب درآمد است. این فروشگاه از توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های آزمایشی را به‌عنوان پاداشی برای سرمایه‌‌گذاری‌های جمعی توزیع کنند، پشتیبانی می‌کند. دلتا برای کمک به جبران CTF رایگان است، اما دانلود کلیپ به حداقل تعهد ماهیانه‌ی Patreon با هزینه‌ی یک یورو (به اضافه مالیات) نیاز دارد.

AltStore PAL از سال ۲۰۱۹ برای iOS وجود داشته است، اما کاربر برای نصب آن باید آیفون را فریب می‌داد. در آن زمان AltStore PAL با استفاده از یک نرم‌افزار همراه به نام AltServer، روی مک یا کامیپیوتر ویندوزی اجرا می‌شد.

اکنون با اجرایی‌شدن DMA نصب دلتا و کلیپ قانونی است. اپلیکیشن کلیپ برای اجرا باید از چندین دسترسی در پس‌زمینه به‌طور نامحدود استفاده کند. تستوت می‌گوید دسترسی‌ها «همه بر‌خلاف قوانین اپ استور هستند.» در واقع کلیپ همه‌ی چیزهایی که در گوشی کپی می‌شود را می‌بیند و این شاید برای همه خوشایند نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات