افشای اولین تصاویر لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Snapdragon X Elite

تصاویر فاش‌شده از اولین لپ‌تاپ ویندوز 11 مجهز به پردازنده Snapdragon X Elite بدنه باریک و سبک آن را نشان می‌دهد که به طراحی Surface Laptop Studio شباهت دارد.

به‌گزارش تک‌ناک، دوستداران ویندوز از زمان معرفی رسمی پردازنده‌های جدید Snapdragon X Elite کوالکام در اکتبر ۲۰۲۳، مشتاقانه منتظر معرفی لپ‌تاپ‌های جدید ویندوز ۱۱ مجهز به آن‌ها هستند. به‌تازگی رندرهایی از لپ‌تاپی منتشر شده است که احتمالاً یکی از اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌های جدید مبتنی‌بر ARM برای ویندوز ۱۱ باشد.

نئووین می‌نویسد که این تصاویر را افشاگری با نام مستعار WalkingCat در حساب کاربری X خود با عنوان «Yoga Slim 7 14(.5) 2024 Snapdragon Edition» منتشر کرده است. در این تصاویر، لپ‌تاپ احتمالی لنوو از چند زوایه به‌نمایش درآمده است.

تصاویر فاش‌شده نمایانگر لپ‌تاپی نسبتاً باریک و سبک هستند. در برخی تصاویر، ویندوز ۱۱ همراه با دستیار هوش مصنوعی Copilot در حال اجرا دیده می‌شود و روی کیبورد نیز دکمه اختصاصی Copilot وجود دارد. بر‌اساس نامی که WalkingCat ارائه کرده، می‌توانیم حدس بزنیم این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۴/۵ اینچی برخوردار است.

کوالکام هنگام معرفی پردازنده‌های Snapdragon X Elite، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴، چندین تولیدکننده مطرح لپ‌تاپ‌های ویندوزی مانند ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی، آنر، مایکروسافت، سامسونگ و شیائومی لپ‌تاپ‌هایی با این پردازنده عرضه خواهند کرد.

پردازنده‌های Snapdragon X Elite شامل ۱۲ هسته پرمصرف با حداکثر فرکانس کاری ۳/۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی مجتمع آدرنو و یک واحد پردازش عصبی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. این پردازنده‌ها از مودم‌های 5G و وای‌فای 7 نیز پشتیبانی می‌کنند. کوالکام در ادعایی جالب گفته است که این لپ‌تاپ‌ها بدون نیاز به بهینه‌سازی اضافی، اکثر بازی‌های کامپیوتری را به‌خوبی اجرا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.