دو مانیتور گیمینگ جدید شرکت ASRock معرفی شد

شرکت ASRock دو مانیتور گیمینگ 27 اینچی 1440p IPS جدید معرفی کرد. نکته جالب این است که یکی از این مدل‌ها از آنتن Wi-Fi داخلی در پایه خود بهره می‌برد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ASRock با معرفی دو مانیتور جدید گیمینگ Phantom Gaming PG27QFT2A و PG27QFT1B قصد دارد کاربران بیشتری را به محصولاتش جذب کند. هر دو مانیتور به صفحه‌نمایش 27 اینچی IPS با وضوح 1440p و نرخ نوسازی 180 هرتز مجهزند.

تامزهاردور می‌نویسد که مهم‌ترین تفاوت این دو مانیتور پایه آن‌ها است. مدل PG27QFT2A پایه‌ای قابل تنظیم با قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع و شیب دارد که آنتن Wi-Fi داخلی را نیز در خود جای داده است. انتظار می‌رود با این مانیتور کاربران درمقایسه‌با آنتن‌های Wi-Fi که همراه مادربردها یا کارت‌های Wi-Fi مبتنی‌بر PCIe عرضه می‌شوند، امواج اینترنت را بهتر دریافت کنند. ASRock ادعا می‌کند که این آنتن داخلی با تمامی باندهای Wi-Fi تا نسل Wi-Fi 7 سازگار است.

علاوه‌بر آنتن Wi-Fi داخلی در پایه، هر دو مانیتور گواهینامه VESA DisplayHDR 400 را دارند و از فناوری AMD FreeSync پشتیبانی می‌کنند. سایر ویژگی‌های مشترک شامل فناوری ضد‌سوسو‌زدن، کاهش نور آبی برای کم‌کردن خستگی چشم، پوشش 99 درصدی فضای رنگ sRGB و 90 درصدی DCI-P3 می‌شود. هر دو مانیتور دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort 1.4، اسپیکر داخلی 2 وات و جک هدفون دارند.

ASRock در نمایشگاه CES 2024 مانیتورهای دیگر خود از‌جمله مانیتور PGO27QFW2A و PG32QRT2A را رونمایی کرد که به‌ترتیب به پنل OLED و VA مجهزند. ASRock اولین شرکتی نیست که از تولید قطعات کامپیوتر به تولید مانیتور روی می‌آورد. پیش‌از‌این، شرکت‌هایی نظیر گیگابایت و کولر مستر نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند.

بازار مانیتورهای گیمینگ بسیار رقابتی است و تولیدکنندگان پنل‌های مانیتور خود را از تعداد محدودی تأمین‌کننده اصلی (OEM) تهیه می‌کنند که خودشان نیز مانیتورها را با برندهای خود می‌فروشند؛ مانند ال‌جی و سامسونگ. بنابراین، شرکت‌ها برای متمایز‌شدن به ارائه ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی مانند آنتن Wi-Fi داخلی نیاز دارند.

ASRock قیمت مانیتورهای جدیدش را اعلام نکرده است و آن‌ها فقط در بازارهای مناطق منتخب در‌دسترس خواهند بود. با‌این‌حال، یکی از خرده‌فروش‌های آنلاین در تگزاس به نام AztekComputers پیشاپیش مانیتور PG27QFT2A را با قیمت 250 دلار فهرست کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.