چرا خودروهای وارداتی از گمرک ترخیص نمی‌شود تا مشکل کمبود جا حل شود؟

روزنامه جوان نوشت: چرا خودروها ترخیص و تحویل مشتریان نمی‌شود تا کمبود عرضه خودروهای داخلی جبران و قیمت‌ها منطقی شود؟ آیا اعلام آماری از خودروهای نامرئی وارداتی می‌تواند کارنامه آقای وزیر را در واردات خودرو سفید کند؟

به گزارش صدای بورس،روزنامه جوان اظهارات اخیر وزیر صمت درباره واردات خودرو را نقد کرده است.

حدود دو سال از زمان ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو می‌گذرد. قرار بود به منظور متعادل‌شدن عرضه و تقاضای خودرو در کشور تا پایان بهار ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰‌هزار دستگاه خودروی اقتصادی وارد کشور شود. این وعده‌ها عملی نشد و خودروهای میلیاردی جایگزین خودروهای اقتصادی شد. اکنون وزیر صمت با ارائه آماری ناباورانه و متناقض با گمرک و وزارت اقتصاد مدعی شده است ۵۰‌هزار خودرو در گمرکات کشور انباشته شده و مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم. با توجه به اینکه حدود ۲۵‌هزار نفر در صف تحویل خودروهای ثبت‌نامی‌شان هستند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا خودروها ترخیص و تحویل مشتریان نمی‌شود تا کمبود عرضه خودروهای داخلی جبران و قیمت‌ها منطقی شود؟ آیا اعلام آماری از خودروهای نامرئی وارداتی می‌تواند کارنامه آقای وزیر را در واردات خودرو سفید کند؟

این روزنامه افزوده است: پس از ۲۰ ماه وعده‌وعید وزارت صمت مبنی بر واردات خودروهای صفر و کارکرده و تأمین نیاز بازار، اکنون در شرایطی قرار داریم که حدود ۲۵‌هزار متقاضی خرید خودروی خارجی در صف تحویل خودرو هستند و خودروهایی که قرار بود برای قشر متوسط کشور وارد شوند، جای‌شان را به خودروهای لوکس و میلیاردی برای اقشار مرفه داده‌اند. در حال حاضر اقشار متوسط و ضعیف جامعه به دنبال تأمین اعتبار برای خرید خودروهای داخلی هستند که اقتصادی‌ترین آن‌ها حدود ۴۰۰‌میلیون تومان قیمت دارد و روزبه‌روز با نوسانات نرخ دلار گران می‌شود و مرفهین به دنبال خرید جدیدترین و لوکس‌ترین خودروی وارداتی هستند.

منبع: روزنامه جوان

کد خبر 493586

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =