اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل


اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند و افراد تا ۳۱ فروردین‌ماه مهلت ثبت‌نام دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای اجرای ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان متوفی بهره‌مند شوند.

در این طرح برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر، 100 درصد مبلغ حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله نخست ثبت‌نام مربوط به مادرانی است که یکی از فرزندان آنها متولد اول فروردین سال 1396 به بعد باشد.

براین اساس متقاضیان ثبت‌نام در این طرح باید حداکثر تا 31 فروردین ماه جاری با مراجعه به سایت www.roostaa.ir بخش ثبت‌نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایر (غیر شاغل) و یا مراجعه به یکی از کارگزاری‌های استان تهران، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon