//
کدخبر: ۴۵۴۹۵۴ //

دعای آب نیسان: کلید ازدواج و بارداری در بهار؟

آغاز فصل بهار، فرصتی برای شروعی نو و پر از امید. در این میان، برخی معتقدند که "دعای آب نیسان" در این ایام می‌تواند طلسم‌گر خوشبختی و گشاینده درهای ازدواج و بارداری باشد. اما این دعا از چه زمانی آغاز می‌شود و چه خواصی دارد؟

دعای آب نیسان: کلید ازدواج و بارداری در بهار؟
به گزارش فرتاک نیوز،

برای آشنایی با خواص دعاهای آب نیسان برای ازدواج و بارداری و نحوه جمع آوری آب نیسان، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

آب نیسان

آنطور که در زادالعماد توسط سید جلیل علی بن طاوس رحمه الله علیه نقل شده است، روزی رسول خدا به جمع اصحاب خود پیوست و به یاران خود فرمودند آیا می‌خواهید دعایی را که جبرئیل به من آموخت به شما بیاموزم که دیگر محتاج داروی طبیب نباشید؟ پس امیر المونین (ع) و سایرین سوال کردند که آن چیست و رسول خدا فرمودند باید آب باران را در ماه نیسان گرفته و بر آن دعاهایی بخوانید. در این مطلب شرح می‌دهیم که اب نیسان از کی شروع میشه؟ خواص دعاهای آب نیسان برای ازدواج و بارداری چیست.

آب نیسان چیست؟

منظور از نیسان، هشتمین ماه از ماههای رومی اسست که 23 فروردین تا 23 اردیبهشت ادامه دارد. بیشتر روزهای آن در ماه اردیبهشت و تعداد کمتری از روزها نیز در اواخر فروردین قرار دارد. آب نیسان، همان آب بدون املاح باران است که در اولین بارش های بهار (بین 23 فروردین تا 23 اردیبهشت)، با رعایت آدابی خاص جمع می‌شود و آنطور که در روایات آمده است، دارای تندرستی را برای فرد به همراه داشته باشد و طبع فصل بهار را به مصرف کننده آن منتقل کند.

از خواص این دعا درمان بیماری هایی است از جمله شفای درد‌های جسمی، درمان نازایی، درمان سردرد، درمان درد چشم (باید قطره‌ای از آب نیسان به چشم چکانده شود)، استحکام بخشیدن به ریشه دندان‌ها، پیشگیری از سرماخوردگی و زکام، پیشگیری از بیماری‌های پوستی و اعتدال مزاج.

روش تهیه آب نیسان چگونه است؟

روش تهیه آب نیسان به این ترتیب است که باید برای جمع آوری آب باران ظرفی تمیز را روی پشت بام خانه یا حیاط قرار دهید تا آب باران مستقیم در آن جمع شود. اگر در شهر شما باران نمی‌بارد می‌توانید این آب باران را در شهرهای دیگر جمع کنید یا از آب سه چشمه متفاوت جمع کرده و هر سه را در یک ظرف بریزید. البته باید این کار در طول همان تاریخ ذکر شده انجام شود. سپس سوره‌ها و ذکرهای سفارش شده را بر آن آب بخوانند. سپس آن آب را برای هفت شبانه روز، با نیت شفا یافتن و مستجاب شدن حاجات در هنگام صبح زود و زمان غروب بنوشند.

آب نیسان از کی شروع میشه و چه زمانی است؟

آب نیسان از کی شروع میشه و چه زمانی است؟

همانطور که گفته شده آب نیسان از بیست و سومین روز فروردین تا بیست و سومین روز از اردیبهشت قابل جمع آوری است.

دعاهای آب نیسان چیست؟

دعاهای آب نیسان شامل تعدادی از سوره‌های قرآنی و ذکرها هستند. بھترین زمان برای خواندن این سوره‌ها و ذکرها، روز پنجشنبه یا جمعه از اولین روز تا هفدهمین روز از ماه قمری می باشد.

این دعاها عبارتند از:

1- سوره «حمد»

2 ـ آیه الکرسى

3 ـ سوره «قل یا أیّها الکافرون»

4 ـ سوره «سبّح اسم ربّک الاعلى»

5 ـ سوره «قل أعوذ برب الفلق»

6 ـ سوره «قل أعوذ بربّ النّاس»

7 ـ سوره «قل هو اللّه أحد»

همچنین هر کدام از ذکرهاى زیر را «هفتاد مرتبه» بخواند:

1 ـ «لا إله إلّا اللّه».

2 ـ «اللّه أکبر».

3 ـ «اللّهم صلّ على محمّد و آل محمّد».

4 ـ «سبحان اللّه و الحمدللّه و لا إله إلّا اللّه».

نحوه نگهداری آب نیسان

برای نگهداری آب نیسان باید آن را در ظرف سربسته تمیز بریزید. شما می‌توانید این آب را در یخچال یا خارج از یخچال نگه دارید، البته به شرطی که دچار تغییر رنگ و بو نشود.

خواص آب نیسان برای بخت گشایی و ازدواج

یکی دیگر از خواص آب نیسان برای بخت گشایی و ازدواج است. حضرت رسول (ص) فرمودند که جبرئیل گفت هر کسی که از آب نیسان بیاشامد به حق پروردگار، دلش مملو از نور و روشنایی خواهد شد و فهم و بینایی به او عطا می‌شود و هزار مغفرت و رحمت بر او فرستده می‌شود.

آنطور که از شرح موضوع دریافت می‌شود چنین شخصی به زودی به آگاهی برای ازدواج و یافتن شریک زندگی مناسب خواهد رسید. همچنین پروردگار وعده مستجاب شدن دعاها را برای این شخص داده است.

آب نیسان برای بارداری و نازایی

آنطور که جبرئیل علیه السلام بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آموختند، نوشیدن آن نیسان درمان کننده جمع امراض است. آن کسی که صاحب اولادی نمی شود و خواهان فرزند است اگر به این نیت که دارای فرزند شود از آب نیسان بنوشد، به حق پروردگار خواسته‌اش مستجاب می‌گردد. حتی اگر آن زن نازا باشد، اگر مرد و زن پسر بخواهند یا دختر، به مقصود خود خواهند رسید. همانطور که خداوند در سوره شوری آیه 49 و 50 می‌فرماید:

یَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ إِنَاثاً وَ یَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ الذُّکُورَ أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْرَاناً وَ إِنَاثاً وَ یَجْعَلُ مَنْ یَشَاءُ عَقِیماً

حق تعالى مى‌ بخشد هر که را خواهد دختران و هر که را خواهد پسران یا جفت مى ‌گرداند براى ایشان پسران و دختران یعنى هر دو را به ایشان عطا مى‌ کند و هر که را خواهد عقیم و بى‌ فرزند گرداند.

آب نیسان برای باطل شدن سحر

یکی دیگر از خواص آب نیسان برای باطل شدن سحر و جادو است. یک دعای قوی باطل کردن سحر وجود داد که باید پس از خواندن تمام ذکرهای گفته شده در سطور بالاتر، بر ظرف آب خوانده و بر آن فوت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان