رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک

17:35 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۸۰۳
دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
وزیر امور خارجه در حاشیه نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل، با وزیر خارجه مالت دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ملاقات با یان بورگ، وزیر خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیرو‌های مسلح ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش دولت مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تاکید کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقام‌های دو کشور تاکید کرد. 

یان بورگ، وزیر خارجه مالت نیز در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار کرد: مالت خواستار تنش‌زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به‌کار می‌گیرد.

وی همچنین بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *