۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

روانشناسی

گزارش جدید هشدار می دهد که رسانه های اجتماعی باید برای کودکان ایمن تر شوند!

سال گذشته، زمانی که APA اولین گزارش خود را در مورد استفاده ایمن از رسانه های اجتماعی در نوجوانان منتشر کرد، امید بود که شرکت های فناوری و سایر ذینفعان برای محافظت از کاربران جوان در برابر هرگونه آسیب احتمالی اقدام کنند

روانشناسی درمان اضطراب و استرس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پرینشتاین به یاهو لایف می‌گوید: «این واقعاً غم‌انگیز است که والدین به جای اینکه سیاست‌گذاران و پلتفرم‌هایی که [رسانه‌های اجتماعی] را به تنهایی ایمن می‌کنند، [این اقدامات را انجام دهند] نیاز دارند».برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

«محتوای مضر»

آخرین گزارش، خطرات بالقوه مختلف مرتبط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان جوانان، از جمله «حساسیت بیش از حد به بازخورد اجتماعی»، اختلال در خواب، «کنترل تکانه‌های توسعه نیافته» و قرار گرفتن در معرض آنچه را که «محتوای مضر» می‌نامد، تشریح می‌کند. همچنین تاکید می‌کند که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای مصرف‌کنندگان بزرگسال طراحی شده‌اند و کودکان و نوجوانان به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند. طبق APA، محدودیت های سنی کافی نیست زیرا تعداد زیادی از نوجوانان راهی برای دور زدن آنها پیدا می کنند و محدودیت های سنی تفاوت های فردی در رشد و بلوغ را نادیده می گیرند. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که از آنجایی که مغز نوجوانان می تواند تا ۲۵ سالگی به رشد خود ادامه دهد، محدودیت های سنی از افرادی که بالاتر از آستانه ایمن هستند محافظت نمی کند و به اشتباه نشان می دهد که رسانه های اجتماعی برای کل این گروه از کاربران ایمن هستند.در حالی که APA بر این باور است که بار باید بر دوش شرکت‌های فناوری و سیاست‌گذاران باشد تا پلتفرم‌ها را برای همه کاربران ایمن‌تر کنند، هشدارهای موجود در گزارش آن به والدین کمک می‌کند – و از خود بپرسند که برای محدود کردن و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی فرزندانشان چه کاری باید انجام دهند. استفاده کنید تا پیشرفت بیشتری حاصل شود.پرینستاین به یاهو لایف می گوید: «در حالی که منتظر تغییر هستیم و امیدواریم، من فکر می کنم چند کار [والدین می توانند انجام دهند] وجود دارد.

گزارش جدید هشدار می دهد که رسانه های اجتماعی باید برای کودکان ایمن تر شوند!

ابتدا یک «تلفن گنگ» برای فرزندتان تهیه کنید

پرینشتاین والدین را تشویق می کند که تا حد امکان از استفاده از رسانه های اجتماعی خودداری کنند. اگر والدین احساس می‌کنند که بچه‌ها به یک تلفن نیاز دارند تا بتوانند با آنها در مورد رفتن به مدرسه یا ورزش با آنها ارتباط برقرار کنند، او به آنها پیشنهاد می‌کند که آن را یک گوشی «احمق» کنند، یعنی تلفنی بدون اینترنت.پرینشتاین اذعان می کند که حتی بهتر است اگر والدین بتوانند والدین بچه های دیگر در محافل ایمن اجتماعی فرزندانشان را همراهی کنند. من به‌عنوان والدین، با والدین دوستان بچه‌هایمان صحبت می‌کنیم، بنابراین می‌توانیم در محافل اجتماعی بچه‌هایمان به توافق برسیم که برای تهیه هیچ دستگاه یا تلفنی برای بچه‌هایمان عجله نخواهیم کرد. واقعاً به ما کمک کرد تا بتوانیم با آن فشار مقابله کنیم. … این باعث نمی شود که ما احساس کنیم باید عجله کنیم تا بچه هایمان را با تلفن هوشمند متصل کنیم.»

هنگامی که فرزندان شما شبکه های اجتماعی را دریافت می کنند، به یاد داشته باشید که شما قوانین را تعیین می کنید

وقتی تصمیم می‌گیرید چه زمانی برای کودک مناسب است که اولین حساب رسانه‌های اجتماعی خود را دریافت کند، والدین باید بدانند که سطح بلوغ هر کودک متفاوت است و بنابراین باید اطمینان حاصل کنند که کودک آنها مهارت‌های مورد نیاز برای استفاده ایمن از رسانه‌های اجتماعی را آموخته است. این شامل توانایی تشخیص اطلاعات نادرست و خود تنظیمی استفاده از آنها است. (APA لیست جامع تری از این مهارت ها را در اینجا ارائه کرده است).کیتی اسپنسر، استادیار اطفال بالینی در مونرو کارل، «اولین چیزی که توصیه می‌کنم این است که خانواده‌ها درباره نحوه دسترسی فرزندشان به رسانه‌های اجتماعی ایمن و برنامه‌ای تنظیم کنند که با آن در خانه خود احساس راحتی کنند.» بیمارستان کودکان جونیور در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت، به Yahoo Life می گوید. آیا آنها از تلفن، تبلت، رایانه یا دستگاه دیگری استفاده خواهند کرد؟ کجا می توانند از دستگاه استفاده کنند؟ چه مدت می توانند از دستگاه استفاده کنند؟علاوه بر ایجاد انتظارات برای ایمنی و استفاده، کودکان همچنین باید بدانند که والدین به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ایمن از جمله رمز عبور خود دسترسی خواهند داشت و والدین بر فعالیت آنها نظارت خواهند داشت.

با بچه هایتان بدون دستگاه فعالیت کنید

خواه پیاده‌روی، خوردن شام یا انجام یک بازی رومیزی خانوادگی باشد، اسپنسر والدین را تشویق می‌کند تا «تجربه‌های مثبت مشترک» را با بچه‌های خود ایجاد کنند که بدون صفحه نمایش باشد. اسپنسر می‌گوید: «این زمان‌های ارتباط واقعاً برای توسعه مهم هستند. وقتی بزرگسالان از برق جدا می‌شوند، رفتار سالم‌تری را برای فرزندانشان ایجاد می‌کند.بچه‌ها برای ایجاد روابط با همسالان خود به همین فضای بدون فناوری نیاز دارند. پرینشتاین می گوید: «نوجوانی زمانی است که قرار است بچه ها یاد بگیرند که چگونه روابط پیچیده تری داشته باشند. وقتی بچه‌ها روی تعداد فالوورهایشان یا تعداد لایک‌هایی که یک پست دریافت می‌کند تمرکز می‌کنند، مهارت‌های رابطه‌ای را که تا آخر عمر به آن‌ها نیاز دارند، توسعه نمی‌دهند.بخشی از ارائه این زمان بدون وقفه و بدون برق این است که مطمئن شوید فرزندتان اعلان‌های خود را خاموش کرده است. اسپنسر می‌گوید: «کودکان FOMO [ترس از دست دادن] دارند. ما باید اعلان‌ها را خاموش کنیم و دائماً زندگی آنها را قطع نکنیم.»

دستگاه ها را در شب از دسترس خارج کنید

اسپنسر می‌گوید چه یک نقطه مشخص در آشپزخانه یا یک کشو در اتاق خواب والدین باشد، “این وسایل نباید در همان مکانی قرار بگیرند که کودک خوابیده است.”پرینشتاین می‌گوید: «هنگام خواب، همه دستگاه‌ها را بالای یخچال قرار دهید تا مطمئن شوید که بچه‌ها هشت تا نه ساعت در شب می‌خوابند.»

 

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط