۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

اقتصادی

شرایط وام ودیعه مسکن | اطلاعاتی درباره وام ودیعه مسکن

نحوه دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ودیعه مسکن به مستاجرین تعلق میگیرد. که مقدار این وام در هر شهر متفاوت است و افراد میتوانند برای دریافت این وام اقدام کنند و بعضی از مشاکل خود را با وام ودیعه مسکن حل کنند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

در سال های اخیر، سامانه های متعددی، در رابطه با مساله املاک، از سوی دولت راه اندازی شده است که ثبت نام در برخی از آن ها، مانند سامانه املاک و اسکان، توسط مالکان و مستاجران، الزامی بوده و در برخی دیگر، مانند سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن،​ شکل اختیاری داشته است.

بنابر اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن سال گذشته، از ۲۶ خرداد ماه، آغاز گردید و تا ۳۰ آذر ماه، ادامه داشت. متقاضیان دریافت وام اجاره خانه، برای اینکه، جهت دریافت این تسهیلات، واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلام شده، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها باشند. در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن

۱متقاضی تسهیلات اجاره خانه، می بایست متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد.

۲اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، می بایست به صورت رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک، به ثبت رسیده و دارای کد رهگیری نیز باشد.

۳تاریخ اجاره نامه ارائه شده می بایست، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

به طور معمول، ثبت نام وام مسکن، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه می باشد. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده، مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه، اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند. در این قسمت به شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه ملک ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

از سوی دیگر، با توجه به این نکته که منابع مالی دولت، جهت اعطای وام ودیعه با محدودیت مواجه بوده، پرداخت این وام، به تمامی مستاجران امکان پذیر نمی باشد. در نتیجه، با توجه به معیار وضعیت تاهل متقاضی، برای ثبت نام تسهیلات وام اجاره خانه ۱۴۰۳​، در میان دو قشر مستاجران مجرد و متاهل، گروه متاهلین برای ثبت نام وام ودیعه مسکن، در اولویت بوده و تسهیلات اجاره خانه به این گروه پرداخت می گردد.

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر سازی، متقاضی دریافت وام ودیعه ، همانند متقاضی ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد. بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۳ که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد.

با این وجود، با توجه به اطلاعیه های رسمی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام گردیده است بر این قاعده، دو استثنا وارد شده و افراد، با داشتن شرایط زیر، حتی اگر مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه می باشند.

۱- درخواست کننده، می بایست متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

۲- زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند نیز می توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام نمایند.

۳- همچنین، مردانی که در گذشته، سرپرست خانواده بوده اند، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند نیز مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه می باشند

۴- متقاضی وام، باید اجاره نامه رسمی داشته باشد و یا اجاره نامه او، در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت گردیده و کد رهگیری دریافت کرده باشد.

۵- قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

۶- پس از این که درخواست کننده وام، به شعبه بانک برای دریافت این وام معرفی شد، می بایست مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک ارائه دهد.

همچنین، ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست او رد می شود.

گفتنی است که سایت tem.mrud.ir اختصاص به ثبت نام وام ودیعه مسکن نداشته، بلکه ثبت نام نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوط به آن نیز از طریق این سایت، امکان پذیر می باشد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط