رهن و اجاره خانه در بالا شهر تهران چقدر شد؟

برخلاف بازار خریدوفروش ملکی که فایل‌های ناقص ته‌نشین می‌شوند و سخت به فروش می‌رسند، در بازار اجاره سرعت اجاره رفتن فایل‌های ناقص بالاتر است.

رهن و اجاره خانه در بالا شهر تهران چقدر شد؟

قیمت رهن و اجاره خانه این روزها به شکلی بالا رفته است که حتی اجاره خانه متراژ پایین نیز برای جوانان به رویا و آرزو تبدیل شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا به این زمان از نخستین ماه سال، عرضه زیادی در بازار رهن و اجاره در فروردین رخ نداده و روند اجاره دادن بخشی از فایل‌های سال گذشته به امسال کشیده شده است.

برخلاف بازار خریدوفروش ملکی که فایل‌های ناقص ته‌نشین می‌شوند و سخت به فروش می‌رسند، در بازار اجاره سرعت اجاره رفتن فایل‌های ناقص بالاتر است چراکه بخشی از مستاجران بودجه‌ای متناسب با واحدهای تماما امکانات را دارند و یا قصد دارند موقعیت مکانی خود را در منطقه دلخواهشان حفظ کنند.

بنا به مشاهدات اکوایران از فایل‌های اجاره‌بهای واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری منطقه ۱ تهران که منطقه‌ای لوکس و اعیان‌نشین است و طرفداران خاص خودش دارد، متوسط رهن واحدهای با مشخصات مذکور این منطقه در اسفند، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و این مقدار در فروردین امسال تغییر محسوسی نداشته و به نظر می‌رسد فعلا افزایشی را در این منطقه شاهد نبوده‌ایم.

در محله آجودانیه، رهن کامل آپارتمانی ۱۵۴ متری و ۲۳ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در محله فرشته نیز، رهن کامل واحدی ۱۸۵ متری و ۱۴ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

در دزاشیب، برای آپارتمانی با ۲۰۰مترمربع زیربنا و ۳۰ سال عمربنا، ۴۵۰ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است.

اجار

 
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر