۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

این حمله قلبی زنان جوان را تهدید می کند، اما پزشکان اغلب از آن آگاه نیستند!

ارین میچوس، MD، مدیر سلامت قلب و عروق زنان و دستیار مدیر قلب و عروق پیشگیرانه در مرکز جانز هاپکینز سیکارون برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در بالتیمور، گفت: «هنوز تعصباتی وجود دارد که بیماران حمله قلبی شبیه مردان مسن‌تر و سفیدپوست ه...

این حمله قلبی زنان جوان را تهدید می کند، اما پزشکان اغلب از آن آگاه نیستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،۱۶ آوریل ۲۰۲۴ – تونیا فارمر در یکی از ایالت های آتلانتا رانندگی می کرد که درد شدید(قلب) قفسه سینه شروع شد. او با ۹۱۱ تماس گرفت، درد و دشواری در تنفس داشت و معتقد بود که در خطر قریب‌الوقوع است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

داستان

وقتی به اورژانس محلی رسید، گفت که دچار حمله قلبی شده است. با این حال هیچ یک از کارکنان بیمارستان پاسخ ندادند تا اینکه مردی در اتاق انتظار با صدای بلند پرسید که آیا کسی او را شنیده است یا خیر.فارمر گفت: «حدس می‌زنم خیلی جوان به نظر می‌رسیدم تا دچار حمله قلبی شوم.داستان او موضوع بزرگتر تفاوت های جنسیتی در تشخیص و درمان این بیماری را برجسته می کند. یافته‌های بررسی مراقبت‌های پزشکی سرپایی بیمارستان ملی ۲۰۱۴-۲۰۲۰ نشان داد که زنان ایالات متحده که به بخش‌های اورژانس مراجعه می‌کنند، به طور متوسط ۲۹ درصد بیشتر از مردان برای ویزیت و ارزیابی حملات قلبی منتظر می‌مانند.این تأخیرها می تواند تهدید کننده زندگی باشد، به ویژه برای زنان جوانی که در معرض خطر تشریح خودبخودی عروق کرونر (SCAD) هستند، نوعی حمله قلبی که از هر ۳ رویداد حاد قلبی در زنان زیر ۵۰ سال یک مورد را شامل می شود.

این حمله قلبی زنان جوان را تهدید می کند، اما پزشکان اغلب از آن آگاه نیستند!

این حمله قلبی زنان جوان را تهدید می کند، اما پزشکان اغلب از آن آگاه نیستند!

رسیدن به قلب SCAD

برخلاف اکثر حملات قلبی (که ناشی از تجمع پلاک یا تشکیل لخته های خون در شریان ها است)، SCAD ناشی از پارگی در لایه میانی دیواره سرخرگ است که خون شروع به تجمع می کند و باعث جدا شدن لایه های دیواره می شود. این در نهایت جریان خون را محدود می کند. میانگین بیماران قبل از یائسگی و بین ۴۴ تا ۵۳ سال سن دارند، اما SCAD همچنین بین ۱۵٪ تا ۴۳٪ از حملات قلبی در زنانی که به تازگی زایمان کرده اند را تشکیل می دهد.از این بابت متشکرم، اما به عنوان زنی که در ۴۳ سالگی یک حمله قلبی شدید داشت، می توانم تأیید کنم که گاهی اوقات حملات قلبی زنان بسیار شبیه به مردان است. مال من انجام داد درد قفسه سینه، حالت تهوع، درد بازو داشتم. مال من SCAD بود. خوشحالم که حالت خوبهمحققان بر این باورند که SCAD ممکن است به هورمون‌ها و تأثیر آن‌ها بر بافت‌های همبند، اختلالات بافت همبند از قبل موجود مانند سندرم اهلرز-دانلوس، یا رشد غیرطبیعی سلول در دیواره‌های شریان (دیسپلازی فیبروماسکولار) که باعث برآمدگی شریان‌ها می‌شود، مرتبط باشد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

مطالب مرتبط