۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

اجتماعی

حکم حقوقی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳+ ورود سریع به سامانه فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

حکم حقوقی بازنشستگان چه چیزهایی است؟ آنها را در اندیشه معاصر دنبال کنید

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حکم حقوقی بازنشستگان که طی هر سال به افراد ابلاغ میشود برای سال ۱۴۰۳ هم این حکم به دست بازنشستگان رسیده است. برای مشاهده حکم حقوقی و دریافت اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری:

رضا فیضی نژاد با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بازنشستگان عزیز، اظهارداشت: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ مورخ ۱۴فروردین ماه ۱۴۰۳ هیات محترم وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته، و موظفین تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰درصد صادر شده است.

فیضی نژاد افزود: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان عزیز در سایت صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می شود که از روز سه شنبه ۲۱ فرودین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می شود که این افزایش ۲۰درصد با حقوق فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شود.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند یک الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

او یادآور شد: تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه مربوط به اجرای متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه به صندوق بازنشستگی کشوری، متناسب سازی حقوق بازنشستگان عزیز صندوق از تاریخ اجرای مقرر در قانون مورد اشاره در بالا، اعمال و احکام مربوطه نیز صادر خواهد شد.

بازنشستگان

بازنشستگان

احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳

با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما سرعت فزاینده ای را داشته و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور می باشیم، نهادهای حمایت کننده کارمندان و کاگران نیز سعی بر این داشته تا با جلب موافقت دولت و مجلس، حقوق این گروه ها را نیز تا حد امکان ، ماتناسب با نرخ تورم افزایش داده تا این افراد برای تامین معاش خود و خانواده شان دچار مشکل نشوند.

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را می نماید.

سایت سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند.

نحوه دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشسته ها کشوری ۱۴۰۳

بازنشستگان کشوری برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشسته های کشوری ۱۴۰۳ و فیش حقوقی بازنشستگان لازم است که ابتدا وارد سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری شوند. ورود به سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری

مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری یعنی cspf.ir را جست و جو نمایید

برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ ، بر روی گزینه (درگاه خدمات الکترونیکی

در صفحه جدید یعنی صفحه درگاه خدمات الکترونیکی سایت صندوق بازنشستگی کشوری ، گزینه (حقوق ) را کلیک کنید

اکنون برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳ خود لازم است تا اطلاعات مربوط به شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده

استعلام فیش حقوقی با کد ملی در پیشخوان ۲۴

روش ساده و سریع استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری، استعلام از سامانه پیشخوان ۲۴ است. برای انجام این کار، باید به صفحه استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری در سایت یا اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ مراجعه کرده و کد ملی، شماره حساب و شماره دفتر کل خود را وارد کنید. در ادامه، روی دکمه «استعلام» کلیک کرده و سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

ماه و سال فیش حقوقی مدنظرتان را انتخاب کنید.
قوانین و مقررات را مطالعه کرده و برای پرداخت هزینه استعلام به مبلغ ۲.۶۰۰ تومان، روی دکمه «تایید و ادامه» کلیک کنید.
در ادامه، ابتدا روی گزینه «پرداخت آنلاین» کلیک کرده و سپس، روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید تا وارد صفحه درگاه پرداخت شوید.
پس از پرداخت هزینه استعلام از طریق درگاه بانکی، می‌توانید فیش حقوقی خود را به‌طور کامل همراه با جزئیات مشاهده کنید.

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری با شماره حساب در سایت بازنشستگان کشوری

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری با شماره دفتر کل و شماره حساب،‌ در سامانه سازمان بازنشستگی کشوری امکان‌پذیر است. برای انجام این کار، ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه کنید. در این سامانه، از کادر طوسی‌رنگ بالای صفحه روی گزینه «خدمات حقوق» کلیک کرده و در ادامه، برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگی خود طبق مراحل زیر عمل کنید:

روی گزینه «دریافت فیش و حکم حقوقی» کلیک کنید.
حالا باید روش ورود خود به سامانه را مشخص کنید. بهترین روش «شناسایی سه‌عاملی» است و شما برای ورود از این طریق باید کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حسابی را وارد کنید که حقوقتان به آن واریز می‌شود.
بعد از ورود به حساب کاربری خود، از منوی بالای صفحه روی گزینه «دریافت فیش حقوقی» کلیک کنید.
در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، ماه مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس، روی دکمه «مشاهده فیش»‌ کلیک کنید.

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط