بهرامی: گروه طالبان در سال پیش‌رو با شش چالش عمده مواجه هستند

محمد رضا بهرامی سفیر پیشین ایران در کابل، در تازه‌ترین اظهارات خود بیان کرد که گروه طالبان در سال جدید با شش چالش عمده مواجه هستند.

به گزارش خبرآنلاین، او این موضوع را طی یک پیام در شبکه‌ی ایکس مطرح کرده و این شش چالش را نخست، عمیق‌شدن گسل‌ها و تضعیف انسجام داخلی؛ عدم چشم‌انداز به رسمیت شناخته شدن و افزایش فقر و مشکلات اجتماعی خوانده‌است.

او افزود که ادامه‌ی تحریم‌های بین‌المللی؛ توسعه‌ی شکاف با مردم و کاهش احتمالی توجه به افغانستان نزد سازمان ملل متحد از چالش‌های دیگر هستند که طالبان با آن‌ها روبه‌رو اند.

گروه طالبان در جریان نزدیک به سه‌سال سلطه‌ی شان برکشور، به دلیل سیاست‌های سرکوب‌گرایانه‌ی‌شان در برابر شهروندان از سوی هیچ کشور به رسمیت شناخته نشده‌اند.

مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نبود حمایت مطلق مردمی از معضلاتی هستند که گروه طالبان در جریان نزدیک به سه‌سال سلطه‌ی شان برکشور با آن مواجه بوده‌ و تاکنون هیچ راه‌حلی پیرامون آن روی دست نگرفته‌اند.

پیش‌تر سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی آمریکا گفت که اگر زنان و دختران افغانستان از مشارکت در جامعه و اقتصاد کنار گذاشته شوند، گروه طالبان به مشروعیت نخواهند رسید.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =