۰۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

کارشناسی داوری پرسپولیس – صنعت نفت : بررسی عملکرد مومنی روی دو گل و یک پنالتی مشکوک / نظر کارشناسان + تصاویر

: تیم های فوتبال صنعت نفت و پرسپولیس امروز در مسابقه ای سرنوشت ساز در مسیر قهرمانی در آبادان به مصاف هم رفتند. این دیدار را علی اصغر مومنی با کمک محمد عطایی و دانیال باشنده قضاوت کرد.

کارشناسی داوری پرسپولیس – صنعت نفت : بررسی عملکرد مومنی روی دو گل و یک پنالتی مشکوک / نظر کارشناسان + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در ادامه کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس – صنعت نفت آبادان و بررسی صحنه های حساس این دیدار را می خوانید:

دقیقه ۸: اعتقاد بازیکنان صنعت نفت به خطای دانیال اسماعیلی فر و گل شدن همان توپ توسط این بازیکن

محمدی: متاسفانه تصاویر تلوزیونی در این صحنه به شدت بی کیفیت هستند و نمی توان تشخیص داد آیا برخورد رخ داده خطای عمدی است یا برخورد عادی؟

جواد فهیمی راد: گل به درستی رقم خورد و برخورد خطا نبود.

نوذر رودنیل: گل صحیح بود.

حسین عسگری: خطایی رخ نداد.

خبرمرتبط: حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی برای پرسپولیس (عکس)

کارشناسی داوری پرسپولیس – صنعت نفت : بررسی عملکرد مومنی روی دو گل و یک پنالتی مشکوک / نظر کارشناسان + تصاویر

دقیقه ۱۲: آل کثیر پشت مدافعان صنعت نفت صاحب توپ شد و گل او توسط کمک داور آفساید اعلام شد.

محمدی: تصمیم کمک داور صحیح بود و مهاجم پرسپولیس کاملا در آفساید قرار داشت.

نوذر رودنیل: داور به درستی اعلام آفساید کرد.

حسین عسگری: گل آفساید بود.

در حال تکمیل…

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس – صنعت نفت آبادان :

دقیقه ۶۸: برخورد توپ با دست مدافع صنعت نفت و اعلام پنالتی برای پرسپولیس

محمدی: توپ در شرایطی با دست مدافع نفت برخورد کرد که پشت بازیکن به توپ بود و عمدی در کار نبود. تصمیم داور صحیح نبود.

نوذر رودنیل: درست است که پشت بازیکن به توپ و دروازه است اما دست او بیش اندازه باز است. پنالتی درست بود.

فهیمی راد: تصمیم داور صحیح بود.

حسین عسگری: دست بازیکن بیش از اندازه باز بود.

نظرات نوذر رودنیل

کارشناس داوری در مورد قضاوت دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه داد.

 

نوذر رودنیل در گفتگو با برنا، درخصوص قضاوت داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس گفت: در دقیقه ۸ بازیکن نفت در محوطه جریمه این تیم سُر خورد و در ادامه بازیکن پرسپولیس بدون هیچ خطایی دروازه نفت را باز کرد و گل پرسپولیس کاملا سالم بود.

 

وی ادامه داد: در دقیقه ۱۸ پرسپولیس در حالی به گل رسید که عیسی آل کثیر در آفساید بود و گل او به درستی مردود اعلام شد. این درحالی بود که کارت زردی که داور به گئورگی گولسیانی نشان داد، درست بود.

 

رودنیل افزود: در دقیقه ۶۰ داور ضربه دروازه را به سود پرسپولیس اعلام کرد که در این صحنه توپ با پای مهدی ترابی به بیرون رفت و داور باید کرنری را به سود نفت آبادان اعلام می‌کرد.

 

کارشناس داوری با اشاره به این که گل دوم پرسپولیس در شرایط کاملا سالم و قانونی به ثمررسید در خصوص اعلام پنالتی در دقیقه ۷۰ خاطرنشان کرد: درست است مدافع نفت پشت به دروازه بود، اما دست خود را بیش از حد باز کرده بود و دراین صحنه داور به درستی اعلام پنالتی کرد.

 

نظرات جواد فهیمی راد

کارشناس داوری دیدگاه خود را در خصوص صحنه‌های مشکوک بازی صنعت نفت و پرسپولیس مطرح کرد.

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، در مورد قضاوت علی‌اصغر مومنی در نیمه اول بازی صنعت نفت آبادان و پرسپولیس اظهار کرد: مهم‌ترین صحنه روی گل پرسپولیس بود. بازیکن صنعت نفت جلو رفت تا اجازه ندهد دانیال اسماعیلی‌فر با سر ضربه بزند. خودش لحظه‌ای ایستاد و تعادلش را از دست داد؛ بنابراین بازیکن پرسپولیس خطایی نکرد، چون او قصد داشت تا از چنگ مدافع حریف رها شود و تعادل بازیکن صنعت نفت را بر هم نزد.

کارشناس داوری در خصوص اینکه اعلام پنالتی به سوی پرسپولیس درست بود، عنوان کرد: دست بازیکن صنعت نفت کاملاً باز بود و داور هم این صحنه را دید. او به درستی اعمال قانون کرد و برای پرسپولیس پنالتی گرفت. اعتراض پرسپولیس و مقاومت نکردن صنعت نفتی‌ها مؤید آن است که داور تصمیم درستی گرفته است.

 

نظرات حسین عسگری

کارشناس داوری کشورمان قضاوت داور دیدار صنعت نفت و پرسپولیس را خوب توصیف کرد.

 

حسین عسگری درباره قضاوت علی‌اصغر مومنی در دیدار صنعت نفت – پرسپولیس اظهار داشت: بازی صحنه خاصی نداشت. ضمن اینکه بازی هم از سرعت بالایی برخوردار نبود و به همین خاطر کار داور راحت بود. در مجموع قضاوت داور خوب بود و تصمیم اشتباهی هم گرفته نشد.

 

وی افزود: من به داور توصیه می‌کنم که اضافه وزنش را کم کند. همیشه بازی‌ها اینطور تمام نمی‌شود. اگر بازی سرعت پیدا می‌کرد و مثلاً پاس‌های ۶۰، ۷۰ متری می‌دادند و ضدحملات سریع زده می‌شد، مطمئن باشید داور به مشکل می‌خورد. هر چند در این بازی هم داور بعضی صحنه‌ها را در فاصله ۲۵ متری تصمیم می‌گرفت. گاهی صحنه‌ها پیچیده است و باید داور بهترین زاویه و فاصله مناسب داشته باشد، قطعاً این داور با اضافه وزن در آن زمان به مشکل می‌خورد.

 

کارشناس داوری کشورمان درباره صحنه پنالتی پرسپولیس تصریح کرد: پنالتی درست بود. منتهی این صحنه‌ها به خاطر عدم آگاهی بازیکنان از داوری اتفاق می‌افتد. بازیکن هرچند پشت به توپ بود ولی دستش کاملاً غیرطبیعی بود.

عسگری درباره گل اول پرسپولیس و اعتراض نفتی‌ها به خطای اسماعیلی‌فر روی بازیکن نفت، گفت: گل اول پرسپولیس کاملاً صحیح بود، بازیکن صنعت نفت خودش می‌خواست مانع از حرکت بازیکن پرسپولیس شود که لیز خورد و به زمین افتاد.

وی گفت: در دقیقه ۱۲ هم پرسپولیس یک گل زد که کمک داور آن را به درستی آفساید اعلام کرد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط