اختصاصی تیترکوتاه؛

کراس اوور لوکس سایپا را بهتر بشناسید + مشخصات و امکانات

در این گزارش به معرفی و بررسی محصول جدید و وارداتی سایپا می‌پردازیم.

کراس اوور لوکس سایپا را بهتر بشناسید + مشخصات و امکانات

چانگان CS۳۵ پلاس یکی از جدیدترین و لوکس ترین خودروهای وارداتی سایپا اسن که مدتی است وارد بازار شده و به دلیل ظاهر خوب و امکانات قابل توجه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

نسل نخست چانگان CS۳۵ در سال ۲۰۱۲ و تحت قالب کراس‌اوور کوچک معرفی شد. چانگان CS۳۵ یکی از کوچکترین اعضای سبد محصولات چانگان بود که با قیمت اقتصادی به فروش می‌رسید و از همین رو برای استفاده اقشار مختلف مناسب بود. این خودرو در ابتدا توسط سایپا به بازار ایران وارد شد و پس از مشاهده بازخورد مناسب مشتریان، مونتاژ چانگان CS۳۵ در سایت سایپا کاشان صورت گرفت.

چانگان-پلاس1

چانگان CS۳۵ پلاس یک کراس‌اوور کوچک است و رقابت را در همان بخشی که نسل اول آن درگیر بود، ادامه می‌دهد. جدی‌ترین رقبای چانگان CS۳۵ پلاس در بازار ایران را هایما S۵ پلاس ایران خودرو و ام وی ام X۲۲ پرو مدیران خودرو تشکیل می‌دهند. هر سه این خودروها در یک بازه قیمتی قرار خواهند داشت و بنابراین انتظار می‌رود قیمت چانگان CS۳۵ پلاس در محدوده ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شود.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس

قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ‌های جلو می‌رسد.

موتور-چانگان

نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت‌های آن می‌توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مکفرسون است اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم. پیشرانه چانگان CS۳۵ پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این مشخصات می‌توان نتیجه گرفت که کراس اوور وارداتی سایپا خروجی‌های فنی مناسبی دارد و می‌تواند علاوه بر ظاهر، در بحث عملکرد انتخاب منطقی‌ای باشد.

برند

چانگان

مدل

CS۳۵ پلاس

کلاس بدنه

کراس اوور

سال تولید

۲۰۲۳

حجم موتور

۱۳۹۲ سی سی

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

فناوری موتور

توربوشارژر TGDi

قدرت

۱۵۵ اسب بخار

گشتاور

۲۵۵ نیوتن متر

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۹ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۰۰ کیلومتر در ساعت

گیربکس

۷ سرعته دوکلاجه تر

انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

تویست بیم

طول

۴۳۳۰ میلی متر

عرض

۱۸۲۵ میلی متر

ارتفاع

۱۶۶۰ میلی متر

فاصله محوری

۲۶۰۰ میلی متر

وزن

۱۳۹۰ کیلوگرم

حجم باک

۵۳ لیتر

مصرف سوخت

۷.۶۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی

ابعاد رینگ و لاستیک

۲۱۵/۵۵R۱۷ (تیپ ۲) - ۲۲۵/۴۵R۱۸ (تیپ ۳)

برند نشان مادر

چانگان

کشور سازنده

چین

امکانات و تجهیزات چانگان CS۳۵ پلاس

چانگان CS۳۵ پلاس نسخه فیس‌لیفت از نسل دوم این کراس‌اوور محسوب می‌شود که جدیدترین بروزرسانی‌ها را در سال ۲۰۲۱ دریافت کرده است.

چانگان-پلاس3

از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS۳۵ پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

دیگر امکانات چانگان CS۳۵ پلاس:

کیسه هوا:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی:

کنترل صدا از روی فرمان، نمایشگر ۱۰ اینچی

ترمز و پایداری:

ABS – ESP – EBD – BA – HHC – HDC – DBF

دیگر امکانات:

فرمان برقی، روکش چرمی صندلی ها، سنسور پارک عقب، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت دستی، چراغ مخصوص روز، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، اتوهلد

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر