چگونه قیمت طلا را پیش بینی کنیم؟

برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، نگاهی به دو عامل اساسی لازم است: انس جهانی و تغییرات قیمت دلار. تغییرات در نرخ بهره بانک‌های مرکزی و رویدادهای سیاسی-اقتصادی جهانی می‌تواند قیمت انس طلا را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که تغییرات قیمت دلار به‌طور مستقیم بر قیمت طلا و سکه تأثیرگذار است.

چگونه قیمت طلا را پیش بینی کنیم؟

پیش‌بینی قیمت طلا بسیار چالش‌برانگیز است، زیرا قیمت طلا تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برای پیش‌بینی قیمت طلا از یک طرف باید روند انس جهانی را در نظر گرفت؛ اتفاقاتی نظیر تغییرات نرخ بهره بانک‌های مرکزی به ویژه فدرال رزرو آمریکا و رخدادهای سیاسی و اقتصادی جهانی می‌تواند بر روی قیمت انس اثرگذار باشد. 

از طرف دیگر قیمت تغییرات قیمت دلار نیز اثر آنی در بازار سکه و طلا دارد؛ در هفته‌های اخیر با صعود قیمت دلار، سکه نیز تا بالای ۳۴ میلیون تومان رسید اما با حرکت نزولی دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت. 

بنابراین برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بررسی روند این ۲ عامل نقش اساسی خواهد داشت. 

آیا سرمایه گذاری در طلا امن است؟

خرید طلا همواره یکی از امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌های بازار بوده است؛ هر چند در یک سال اخیر نوسان بازار طلا خریداران را کمی نگران کرده است؛ اما طلا باتوجه به اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن قابلیت نقدشوندگی دارد می‌تواند سرمایه‌گذاری جذابی باشد. 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر