شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رونمایی شد؛ خودرو قلدر و خشن با روح موستانگ

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه‌چهارم از شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ ایستاده با پس‌زمینه‌ی شهری
شلبی امریکن از خودرو سوپراسنیک ۲۰۲۴ با قدرت سرسام‌آور و چهره‌ای خشن رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت شلبی امریکن از اولین ساخته‌اش بر پایه‌ی پلتفرم نسل S650 فورد موستانگ پرده برداشت: شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴. این خودرو عضلانی با تیراژ محدود، بر اساس جدیدترین نسل موستانگ ساخته شده و باقدرت سرسام‌آور بیش از ۸۳۰ اسب‌بخار‌ی خود، رقیبان را به وحشت می‌اندازد.

نمای جلوی شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز پس‌زمینه‌ی شهری
Shelby

قلب تپنده‌ی سوپر اسنیک، یک موتور ۵٫۰ لیتری V8 کایوت است که سوپرشارژری از ویپل آن را تقویت می‌کند. هرچند برای آن‌هایی که به‌دنبال ماری رام‌تر هستند، نسخه‌ای با موتور تنفس طبیعی ۴۸۰ اسب‌بخاری نیز ارائه می‌شود.

برای مهار این قدرت چشم‌گیر، شلبی کل سیستم انتقال قدرت را بهینه کرده است که شامل ترمزهای قوی‌تر، سیستم تعلیق تیزتر برای «فرمان‌پذیری دقیق‌تر»، اگزوز بورلا (Borla) و سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته می‌شود.

نمایی از موتور شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ فست‌بک
Shelby

سوپر اسنیک با رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌وزن از جنس منیزیم فورج‌‌شده‌ که با لاستیک‌های چسبنده‌ی تابستانی پوشانده شده‌اند، خودش را متمایز می‌کند. این رینگ‌ها باعث کاهش تقریباً ۴ کیلوگرم از جرم فنربندی‌نشده‌ در هر چرخ می‌شوند.

نمای سه‌چهارم عقب شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز
نمای عقب شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز در جاده

کیت بدنه‌ی خشن سوپر اسنیک با جنس آلومینیوم و فیبر‌کربن -شامل کاپوت آلومینیومی منحصر‌به‌فرد، گلگیرهای جلوِ پهن‌ ا‌ز فیبر‌کربن، سپر، جلوپنجره، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر پایین- ضمن ایجاد ظاهری تهاجمی، آیرودینامیک خودرو را نیز بهبود می‌بخشد.

کاپوت شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز از نمای بالا
Shelby

مدل فست‌بکِ ساخته‌ی جدید شلبی دارای یک باله‌ی بزرگ عقب از جنس کربن است؛ در حالی که مدل کانورتیبل از یک اسپویلر دم‌اردکی (Ducktail) ظریف‌تر بهره می‌برد.

نمای از بالا از شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ فست‌بک و معمولی در کنار هم
Shelby

فضای‌ داخلی با جزئیات اختصاصی شلبی مانند صندلی‌ها و کف‌پوش‌های با دوخت خاص، چراغ‌های زیر آینه (Puddle Lamp) با نشان کبرا، رکاب‌های در با نشان سوپر اسنیک و یک پلاک منحصر‌به‌فرد روی داشبورد تزئین شده است؛ هم‌چنین یک دسته‌دنده‌ی Short-Throw و یک میل گاردان یک تکه به صورت انحصاری برای مدلی با گیربکس دستی ۶ سرعته ارائه می‌شود.

نمای داخلی از شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ شامل صندلی‌ها و فرمان
Shelby

جو کانوی، مدیرعامل شلبی امریکن، گفت: «ما شلبی سوپر اسنیک را برای اینکه برترین محصول پرفورمنس ما بر پایه‌ی خودروی اسپرت کلاس جهانی فورد موستانگ باشد، طراحی کردیم. این خودرو با الهام از دیدگاه کارول شلبی ساخته شده است که فلسفه‌اش در بهبود نسل‌به‌نسل خودروها خلاصه می‌شود.»

نمای داخل کابین شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ فست‌بک
نمای سه‌چهارم از جلو شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز ایستاده پس‌زمینه‌ی شهری
نمای سه‌چهارم از عقب شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز در جاده‌ی بیابانی
شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز درحال حرکت در جاده‌ی بیابانی
نمای عقب شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ رنگ قرمز هنگام غروب
جلو پنجره شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ از نمای نزدیک رنگ آبی

تولید شلبی سوپر اسنیک ۲۰۲۴ قرار است از تابستان امسال آغاز شود؛ اما شلبی می‌گوید که امسال تنها ۲۵۰ دستگاه از آن می‌سازد. قیمت خودرو جدید شلبی هنوز اعلام نشده است.

هر سوپر اسنیک تحت پوشش گارانتی ۳ ساله / ۵۸٬۰۰۰ کیلومتری (۳۶٬۰۰۰ مایلی) قرار می‌گیرد و گارانتی پیشرانه‌ی فورد نیز هم‌چنان معتبر باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات