//
کدخبر: ۴۵۵۱۲۹ //

کارهای پیش‌پا افتاده‌ای که طول عمر ما را زیاد می‌کنند!

انسان همواره به دنبال جاودانگی یا افزایش طول عمر خود بوده، اما هیچ‌یک از دانشمندان موفق به کشف راه حلی قطعی برای این موضوع نشده‌اند، هرچند که تحقیقاتی معتبر نشان داده که تغییر سبک زندگی و انجام برخی کارها، عمر شما را افزایش می‌دهد.

 کارهای پیش‌پا افتاده‌ای که طول عمر ما را زیاد می‌کنند!

تحقیقات نشان داده، افرادی که به دنبال تنوع و تغییر درست در سبک زندگی خود هستند، عمر بیشتری دارند.

در مطالعه‌ای که سایت very well health منتشر کرد آمده است: با خورشید آشتی کنید. چراکه کمبود ویتامین D خطر مرگ را بالا برده و با افزایش دو برابری خطر مرگ ناشی از سرطان نیز ارتباط دارد. ویتامین D رشد و بازسازی استخوان، ضربان قلب و گوارش و تبدیل گلوکز خون به انرژی را تقویت می‌کند.

دومین کار پیش‌پا افتاده‌ای که انجام آن به طول عمر ما می‌افزاید وقت گذراندن با دوستان است. معاشرت با دوستان و خانواده امید به زندگی را در ما زنده می‌کند. طبق این تحقیق، هرچه ارتباط افراد با عزیزانش بیشتر باشد، سلامت کلی او نیز ارتقا می‌یابد.

مدیریت استرس از دیگر مسائلیست که شاید کم‌اهمیت بنظر برسد، اما باعث افزایش طول عمر می‌شود. استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌شود که منجر به افزایش ضربان قلب و تنگی تنفس می‌گردد. تداوم این شرایط در طولانی‌مدت می‌تواند مضر باشد و منجر به اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود. 

درمان‌های ذهنی و جسمی نظیر مدیتیشن، یوگا و تمرینات تنفس عمیق در درازمدت می‌توانند کمک بزرگی به بالا بردن مهارت شما در مدیریت استرس کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان