کد خبر: ۴۰۶۴۷
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

گوگل مپ به قابلیت‌های ماهواره‌ای مجهز می‌شود

ظاهراً گوگل برنامه‌های زیادی برای استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در اندروید ۱۵ و نرم‌افزار مپس دارد.

به گزارش «نبض فناوری»ظاهراً گوگل برنامه‌های زیادی برای استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در اندروید ۱۵ و نرم‌افزار مپس دارد.

گوگل قصد دارد قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی بیاورد. این شرکت پس‌از انتشار دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را به برنامه‌های پیام‌رسان و برنامه‌های RCS پیش‌فرض اضافه کرد.

اکنون براساس کد بتای اپلیکیشن گوگل مپس با شماره‌نسخه‌ی ۱۱٫۱۲۵، غول جست‌وجوی اینترنت قصد دارد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به سرویس نقشه‌‌یاب خود نیز اضافه کند.

بررسی‌های AssembleDebug که در سایت Piunikaweb منتشر شده است، نشان می‌دهد قابلیت جدیدی برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از طریق ماهواره به گوگل مپس اضافه خواهد شد. به‌طور دقیق‌تر گفته شده است که کاربران می‌توانند هر ۱۵ دقیقه یک‌بار و تا پنج‌بار در روز موقعیت مکانی خود را به‌روزرسانی کنند.

اضافه‌شدن قابلیت‌های ماهواره‌ای به گوگل مپس یعنی کاربران برای به‌روزرسانی موقعیت مکانی خود در این برنامه، نیازی به اتصال شبکه‌های موبایلی یا وای‌فای نخواهند داشت. قابلیت مورد بحث می‌تواند در مواقعی‌که در منطقه‌ی بدون پوشش شبکه حضور داریم بسیار کارآمد باشد.

برای استفاده از قابلیت‌ اتصال ماهواره‌ای در گوگل مپس به گوشی هوشمندی نیاز دارید که از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی کند.

ویژگی ارتباط ماهواره‌ای به فهرست رو به رشد امکانات مبتنی‌بر ماهواره در اندروید ۱۵ اضافه می‌شود. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به برقراری ارتباط با مراکز خدمات اضطراری اشاره کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی