کی سکه و طلا بخریم؛ اردیبهشت زمان خرید سکه و طلا است؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت‌های کنونی به ثبات رسیده است از احتمال نوسان ۱ تا ۳ درصدی قیمت‌ها در روزهای آینده خبر داد.

کی سکه و طلا بخریم؛ اردیبهشت زمان خرید سکه و طلا است؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت‌های کنونی به ثبات رسیده است از احتمال نوسان ۱ تا ۳ درصدی قیمت‌ها در روزهای آینده خبر داد.

در آخرین روز معاملات طلا و سکه در هفته جاری قیمت‌ها اندکی افزایش یافت؛ با سیر صعودی نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز نسبت به روز چهارشنبه رشد داشت. 

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: علی رغم کاهش ۱۰ دلاری انس طلا در آخرین روز معاملات هفته قیمت طلا و سکه افزایش یافت که بیشتر ناشی از نوسانات نرخ ارز بود. 

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۸ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان رسید؛ قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد سکه تمام طرح قدیم نیز با ۸۰۰ هزار تومان افزایش ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه حباب سکه ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد؛ اضافه کرد: نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ربع سکه نیز با ۴۵۰ هزار تومان ۱۶ میلیون و۳۰۰ هزار تومان سکه یک گرمی بانک مرکزی ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. 

بذرافشان با تاکید بر اینکه بازار هیچگونه التهابی ندارد؛ گفت: داد و ستدها روال عادی دارد اما نوسانات بازار ارز باعث شده روند قیمت‌ها افزایشی شود امیدواریم شرایط بازار در روزهای آینده بهتر شود. 

وی درباره حراج‌های بانک مرکزی حراج‌ها تاثیر قابل توجهی برای کاهش قیمت‌ها در بازار نداشته است در صورتی که قیمت سکه‌های حراجی نسبت به بازار داخلی فاصله بیشتری داشته باشد نقش مهمی در ثبات و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از آینده بازار طلا نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد طی دو هفته اخیر پس از بازگشایی بازارها قیمت طلا افزایش نسبی را طی کرده است در روزهای آینده به نظر نمی‌رسد نوسان کاهشی یا افزایشی داشته باشیم. ثبات قیمت‌های کنونی به مرور شکل می‌گیرد بنابراین ممکن است بازار نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشد که طبیعی است. 

بذرافشان اضافه کرد: اگر در بازارهای جهان رخداد خاصی نباشد همچنین بازار ارز توسط بانک مرکزی مدیریت شود به نظر می‌رسد با توجه به بحران و رکود بازار احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد.

 

 

منبع: اقتصادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134212

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر