۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
فشار Halving بازار کریپتو

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) بازار کریپتوکارنسی با افت قیمت بیشتر رمزارزها روبه‌رو شد. کارشناسان دلایل متعددی برای کاهش قیمت‌ها مطرح می‌کنند که مهم‌ترین آنها، نزدیک شدن به رویداد نصف‌شدن بیت‌کوین (Halving) و افزایش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا هستند.

به گزارش صدای بورس، نکته مهم در معاملات این هفته بازار کریپتوکارنسی این است که تعداد رمزارزهای منفی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد. اما میزان افت کمتر از ۴۰ درصد بوده است. البته کارشناسان و معامله‌گران همچنان بر این باورند روند صعودی بازار در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۹۷ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۳۰ فروردین، ۹۷ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۴۰ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزORDI بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۹۵ قرار دارد، ۴۰ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۴۲.۲ دلاری بیش از ۸۸۷ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته نیز بیش از ۳۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت نزولی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار افت کرد و با رسیدن به رقم ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار، در مجموع با کاهش ۸.۵ درصدی قیمت در یک هفته مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز ۷ درصد افت را شاهد بود. اما در بازه یک‌ساله ۱۱۵ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Nervos Network دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۳۸ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۹۵۸ میلیون دلاری، معادل ۰.۰۲ دلار است. با این حال، این رمزارز در بازه یک‌ماهه بیش از ۱۸ درصد و در بازه یک‌ساله ۳۷۸ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Uniswap به میزان ۳۶.۳ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز ۴.۲۵ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۷ دلار است. همچنین رمزارزBonk با بیش از ۳۳ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۹۵۵ میلیون دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزار Ondo با بیش از ۸ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۱.۱ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۸۴ دلار است. پس از آن OKB نزدیک به ۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز از سطح ۳.۵ میلیارد دلار عبور کرده و قیمت آن بیش از ۵۸ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارز Core نیز بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد. این ۳ رمزارز تنها کریپتوهایی بودند که با افزایش قیمت در هفته گذشته روبه‌رو شدند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها اندکی رشد کرد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه بیش از ۹۳ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۵۰ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

فشار Halving بازار کریپتو

کد خبر 493638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =