۱۴ نفر
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
درس حقوق بین‌الملل به جوزپ بورل!

رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار پستی در ایکس به بیانیه جوزف بورل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین نصری نوشت: چند اصلاحیه به بیانیه شما (در گروه ۷) وارد است آقای بورل،

۱- اول اینکه کار اسرائیل «ضربه» نبود، بلکه «حمله غیرقانونی» یا «تجاوز» بود؛

۲- فاعل در جمله شما کجاست؟ لطفا کلمه «اسرائیل» را ذکر کنید! به این صورت «حمله غیرقانونی اسرائیل...»؛

۳- حمله در «خاورمیانه» اتفاق نیفتاد! دقیق‌تر باشید: ایران، عراق و سوریه که سه کشورهای مستقل عضو سازمان ملل متحد هستند مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند!

۴- اگر می‌خواهید «همه بازیگران» را به خویشتن‌داری دعوت کنید، ابتدا باید به بستر اتفاقات اشاره کنید! به این صورت که باید اسرائیل را به خاطر حملات غیرقانونی‌اش «به شدت» محکوم کنید، سپس از همه بازیگران بخواهید که خویشتن‌داری کنند!

۵- در بیانیه شما هیچ اشاره‌ای به نقض منشور سازمان ملل متحد توسط اسرائیل و همچنین حق ذاتی ایران، عراق و سوریه در دفاع از خود قید نشده؛

۶- تحریم‌های شما علیه اسرائیل چه شد؟ پس از حمله به سفارت ایران شما تحریم‌های جدیدی علیه ایران بخاطر استفاده از حق دفاع مشروع‌اش‌وضع کردید! آیا قصد ندارید بخاطر حمله به قلمروهای سه کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد به اسرائیل حداقل اخمی نشان دهید؟

۷- همانطور که گفتید شما باید جنگ غزه را متوقف کنید (البته عبارت دقیق‌تر آن "نسل کشی" در غزه است) - و باید از گسترش جنگ به بقیه منطقه نیز جلوگیری کنید! اما این اتفاق با یک پست در شبکه X اتفاق نخواهد افتاد!

شما باید اسرائیل را «مجبور» کنید این کار را انجام دهد! یعنی حداقل باید متضمن اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت شوید، اسرائیل را وادار به تمکین به دستورات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری سازید، و ««توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل» را نیز تعلیق نمایید.

این درس کلاس اول حقوق بین‌الملل است؟

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1897245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    40 6
    درود فراوان بر این حقوق دان ومطالب عالی او خیلی مفید و مختصر
  • جانباز IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    24 5
    واقعا جوری بورل یک طرفه قضاوت کرده اصلا این اروپایی ها و آمریکایی ها همیشه حرف های دروغ می گویند و عدالت را بخاطر مصالحه خود اجرا نمی کنند و مرگ بر کشورهای مرتجع عرب و اسلامی که خود را برده ی آنها کرده اند.آقای بورل آدم رذل و بدنامی هست و پیروآمریکا .ایرانیان باید باهم متحد شوند وروزگار این جرثومه های فساد و ضد حقوق بشری را نابود کنند.
  • یاس IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    24 3
    خب این را من شهروند عادی هم میدانم قوانین را اقای بورل خوب میداند و خیلی خوب میداند هر هفت موارد ذکر شده را اصلاح کرده اما باید یک نکته را من به شما تذکر بدهم اقای نصری بورل ، اروپا ، ماکرون ، غرب این قوانین را برای دیگران نوشتند نه خودشان ، تا بوده همین بوده سازمان های بین الملل و حقوق بشر و منشور را برای به سلطه دراوردن بقیه کشورها راه اندازی کردن نه خودشان ، این نهادها یک سیرک بزرگسالان است همین ،
  • یاس IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    8 10
    پیشنهاد من به نماینده ایران در سازمان ملل فقط یک جمله کوتاه است ، این اخرین حضور ایران در این سیرک است منحل کنید این نهاد بی ارزش را
  • افشین IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    10 10
    این حرامزاده ها حقوق بین الملل حالیشون نیست..اینها فقط پرتوهای رادیو اکتیو و آتش جهنم رو میشناسن...داشتن کلاهک هسته ای لیزر های فوق قوی برای زدن ماهوارها و موشک های هایپر سونیک با کلاهک اتمی و کمبود گاز و نفت رو بسیار خوب درک میکنند.. بقیه موارد مثل جان عجم ها عربها و خاوری ها سرخ پوستان سیاهپوستان...غزه و غیر فقط حکم پشم دارند...پس تا دیر نشده با حرکت بر لبه فناوری نظامی خودتون رو برای ظهور آقا آماده کنید..تا انشاالله پشم ریزون راه بندازیم...پشم این حیوانات انسانما رو کز بدیم.
  • کورش IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    13 7
    جمهوری اسلامی به این نوع افراد نخبه نیاز داره که بخاطر حجاب و چیزهای الکی باعث میشه نخبگان از کشور فرار کنند در صورتی که این نوع از افراد کم نبودند که از گشور رفتند کشور فقط سرباز نمی خواد بلکه به همه نوع صنف نیاز داره .موقع جنگ مشخص میشه که افراد نخبه لازم است نه فقط موشگ
  • صادق اسدالهی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    15 7
    سازمان ملل خیر سازمان قلدری
  • احمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    6 3
    این افراد خود بهتر می دانند چه می گویند: اینها طرفدار و تامین کننده منافع آمریکا و اسراییل هستند، یا فقط به دهان آمریکا نگاه می کنند و سیاست خود را با اخبار مخابره شده از سوی آمریکا هماهنگ و همراهی می کنند، شما با این سخنان نمی توانی اینها را قانع یا توجیه کنی.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    9 3
    احسن شما به عنوان آزاد اندیش قضاوت درستی کردید
  • محسن علی ابادی بسیجی وجانباز۷۰درصددفاع مقدس IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    7 4
    جناب آقای نصری ،برادر عزیز انگار نمی دانید با چه جماعت دو رو و مذبذب طرف هستیم؟اینها و دوستانشان خیلی هم خوب قوانین بین المللی رو بلد هستند اما آن قوانین را فقط برای خودشان می‌خواهند و در مورد دیگر کشورهای مستقل صادق نیست. اون احمق ها خودشان را به خواب زده اند والا خیلی بهتر از من وشما می‌دانند حمله به کنسولگری کشور دیگر یعنی چه و دفاع کشوری که مورد حمله قرار گرفته یعنی چه؟ یعنی اینها نمی دانند اسرائیل غاصب دارد تمام قوانین رو نقض میکنه؟آنها دارند در روز روشن کودکان وزنان وخبرنگاران وافراد وابسته به سازمان‌های امدادی بین المللی رو می‌کشند،اما چون در سازمان‌ها ونهادهای بین المللی نفوذ دارند به کسی پاسخگو نیستند. الان فقط وفقط با منطق زور باید با آنها برخورد کرد وتمام.
  • لطفی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    11 2
    به این میگن صحبت کردن وحق را گفتن
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    8 2
    این شیطان صفت‌های آمریکایی و اروپایی حقوق بین الملل را فقط به نفع خود تفسیر می کنند.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    20 3
    بورل می خواهد نان بخورد آن هم نان کپکی اراده ای از خود ندارند
  • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    9 3
    واقعا دمت گرم
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    4 1
    جناب آقای نصری جنابعالی کاملا درست می‌فرماید ولی آقای بورل دستور نوشته های ارباب صهیونیستی وفراماسونرها خود راافقط میخواند آقای بورل کامرون وامثالهم از خود اختیار ی ندارند حتی وقتیکه کودکان و زنان غزه موردتجاوز به مسلخ گاه ودر زیربمبهای ارباب ش ذوب می‌شوند نه تنها ایشان که شاهزاده های عرب جرأت یک کلام حرف را ندارند شما انتظار ی از جوزف صهیونیست دارید جرات اظهار نظر را ندارند