‎ آغاز عملیات عمرانی سردر بازار حرمخانه

شهردار منطقه هشت تبریز از آغاز عملیات عمرانی سردر بازار حرمخانه از ورودی‌های پر تردد بازار بزرگ تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ضمن اشاره به اهمیت سامان‌دهی ورودی‌های بازار بزرگ تبریز به منظور تسهیل عبور و مرور گردشگران و شهروندان گفت: به منظور سامان‌دهی ورودی‌های بازار تاریخی تبریز، سردر بازار حرمخانه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، بعد از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار، از روز گذشته آغاز شده و به‌زودی سردرب در ورودی بازار حرمخانه احداث خواهد شد.

شهردار منطقه هشت کلانشهر تبریز ادامه داد: سردرب‌ بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرا خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی، متصل‌کننده بازار کفاشان به بازار حرم‌خانه خواهد بود.

او بیان کرد: این طرح به همت شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز و با هماهنگی کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی احداث می‌شود که با الهام گرفته از معماری اصیل ایرانی و اسلامی خواهد بود.

منیری‌فر ضمن اشاره اهمیت بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های میراثی بازار بزرگ اعلام کرد: با اجرای سردرب بازار حرمخانه، علاوه بر سامان‌دهی و زیباسازی ورودی این بازار، بر ارزش تاریخی بازار حرمخانه افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha