قطار توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان سرعت مطمئنه خود را گرفته است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: قطار توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان سرعت مطمئنه خود را گرفته است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، جواد واحدی در سفر خود به استان سمنان هم‌زمان با دومین دور از سفر استانی دولت سیزدهم به استان سمنان در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ گفت: در مرکز استان سمنان نسبت به ادوار گذشته شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم که این اقدامات مرهون تلاش‌های مسئولان استان بخصوص نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، نماینده مردم شریف شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، فرماندار شهرستان سمنان، شهردار سمنان در دولت سیزدهم است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: پروژه موزه بزرگ استان سمنان بعد از ۱۴ سال در دولت سیزدهم با اهتمامی که وجود داشت عملیاتی شد و در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی رسیده است.

او گفت: از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در استان سمنان در راستای مطالبات مردمی، آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بود که در دولت سیزدهم باهمت مسئولان استانی و کشوری انجام شد و در نظر داریم تا با مرمت آن زمینه برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی و جشنواره‌ها را در این مکان تاریخی فراهم کنیم.

واحدی افزود: مرکز استان سمنان نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است که از محل استانی و ملی می‌توانیم آن را توسعه دهیم و زمینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در استان سمنان افزایش دهیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از حوزه‌هایی که در شهرستان سمنان باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود افزایش هتل‌های استاندارد و پنج ستاره است که ما آمادگی خود را برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات اعلام می‌کنیم.

او افزود: با توجه به نیاز استان سمنان و شهر سمنان به وجود بازارچه دائمی فروش صنایع‌دستی و پایانه‌ای برای صادرات آن از خود سمنان، با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود تا شاهد تکمیل این پروژه تا دو سال آینده باشیم زیرا سمنان علاوه بر پایتخت راه ابریشم ایران طریق الرضا (ع) است و سالیانه مسافران زیادی از این استان گذر می‌کنند.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم‌زمان با دور دوم سفر دولت سیزدهم به استان سمنان با حضور در شهرستان‌های دامغان، سمنان، مهدی‌شهر و سرخه از اقدامات انجام‌شده در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و پروژه‌های گردشگری بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha