۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

اخبار اقتصادی

قیمت غلات و دانه‌های روغنی روز به روز درحال کاهش است!

قیمت غلات و دانه‌های روغنی در سه‌ماهه گذشته تحت فشار افزایش دلار آمریکا، رسیدن فصل برداشت محصول آمریکای جنوبی و موجودی داخلی فراوان، در حال کاهش است.

روغن کرچک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قیمت غلات و دانه‌های روغنی در سه‌ماهه گذشته تحت فشار افزایش دلار آمریکا، رسیدن فصل برداشت محصول آمریکای جنوبی و موجودی داخلی فراوان، در حال کاهش است.

، قیمت غلات

و دانه‌های روغنی در سه‌ماهه گذشته تحت فشار افزایش دلار آمریکا، رسیدن فصل برداشت محصول آمریکای جنوبی و موجودی داخلی فراوان، در حال کاهش است.

 

روغن کرچک

قیمت غلات و دانه‌های روغنی روز به روز درحال کاهش است!

در این گزارش آمده است که ذرت، سورگوم، جو و جو دو سر از سال گذشته کاهشی عمده داشته‌اند در حالی که دانه‌های سویا، پنبه، گندم بهاره و گندم دوروم هر یک افزایش یافته‌اند.
Tanner Ehmke، اقتصاددان غلات و دانه‌های روغنی در CoBankدر این گزارش گفت: در بهار امسال ممکن است اتفاقات زیادی از نظر نوسانات آب و هوا و بازارها بیفتد. سطح پایین آب در رودخانه می سی سی پی، نگرانی‌ها را در مورد حمل و نقل آهسته‌تر غلات و دانه‌های روغنی در آینده افزایش می‌دهد. پیش‌بینی‌ها برای سطح زیر کشت ذرت در ایالات متحده ۴.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. سطح زیر کشت سورگوم ۱۱ درصد و سطح زیر کشت ترکیبی جو و جو دو سر ۱۴ درصد کاهش یافته است. ذخایر ذرت با ۸.۳۵ میلیارد بوشل، فراوان است که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. صادرات به ویژه به مکزیک، قدرتمند بوده است.
وی ادامه داد: تعهدات فروش، ۱۹ درصد افزایش یافته است اما با رقابت شدید، برزیل در سه‌ماهه آینده با ورود محصول ذرت سافرینیا به بازار مواجه خواهد شد. سطح زیر کشت سویا با ۳ درصد افزایش به ۸۶.۵ میلیون هکتار رسید. تقاضای زیاد داخلی به دانه سویا کمک کرده است که قیمت بیشتری نسبت به ذرت داشته باشد زیرا دیزل تجدیدپذیر باعث افزایش تقاضا برای روغن سویا می‌شود. تعهدات صادراتی به دلیل کاهش تقاضای چین و رقابت فزاینده از رکورد محصول آمریکای جنوبی، ۱۹ درصد کاهش یافته است.
Ehmke گفت: گندم بهاره و دوروم در گزارش کاشت‌های آینده، سطح زیر کشت شگفت‌انگیزی را به خود اختصاص داده‌اند. کاشت هر دو محصول، ارزان‌تر از ذرت است. مجموع سطح زیر کشت گندم به دلیل کاهش مزارع گندم زمستانه کاهش یافته است. شرایط گندم زمستانه به دلیل رطوبت مرتبط با ال‌نینو بهبود یافته و چشم‌انداز محصول نیز بالاتر است. در خارج از کشور، وضعیت رو به رشد در میان صادرکنندگان عمده چندان مساعد نیست. شرایط گرم و خشک در اوکراین و روسیه حاکم است و رطوبت بیش از حد، اروپای غربی را درگیر کرده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط