۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
روند بهبود بازار کریپتو کند شد

بازارهای مالی آمریکا در مسیر رکود قرار گرفته‌اند و در همین حال، صندوق‌های ETF بیت‌کوین شاهد خروج پول هستند.

به گزارش صدای بورس به نقل از کوین‌پیج، افزایش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا منجر به افت شاخص داو جونز شده است. با افزایش بازده این اوراق، بیت‌کوین و بازار کریپتوکارنسی شاهد فشار سنگین فروش هستند، به طوری که صندوق ETF بیت‌کوین هفته گذشته را با خروج چشمگیر پول آغاز کرد. به گفته کارشناسان، با توجه به رویداد نصف‌شدن (Halving) بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود که فروش رمزارز اول بازار تشدید شود.

در پی راه‌اندازی صندوق ETF بیت‌کوین در هنگ‌کنگ، معاملات بازار کریپتوکارنسی در روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در بازارهای آسیا رونق گرفت. با این حال، افت بازار سهام آمریکا در ادامه هفته این روند را متوقف کرد و قیمت رمزارزها نزولی شد. بازار سهام آمریکا به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه‌داری در مسیر نزولی قرار گرفته است. در واکنش نسبت به افزایش نرخ تورم، بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۴.۶ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از نوامبر گذشته به شمار می‌رود. در پی این اتفاق، بازار کریپتوکارنسی با فشار فروش مواجه شد و قیمت رمزارزهای اصلی بین ۴ تا ۱۰ درصد کاهش یافت. اما این پایان ماجرا نیست.

به گفته کارشناسان، گرچه انتظار می‌رود که فضای کنونی بازار کریپتوها با رویداد نصف‌شدن بیت‌کوین به سمت نزول قیمت‌ها حرکت کند اما تاثیر بلندمدت آن بر بازار، تقویت جایگاه بیت‌کوین خواهد بود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۴ قیمت رمزارز اول بازار به رکوردهای تازه‌ای دست پیدا کند.

با افت قیمت رمزارزها، مخالفان بیت‌کوین دوباره شروع به انتقاد کردند. پس از دو ماه ورود نقدینگی به صندوق‌های ETF بیت‌کوین، در دو هفته نخست ماه آوریل شاهد خروج آرام پول از این صندوق‌ها بودیم. به همین دلیل، افرادی همچون پیتر شیف (کارشناس و معامله‌گر بازار طلا) دوباره این فرصت را پیدا کردند تا به نقد عملکرد بیت‌کوین در برابر طلا بپردازند. با این حال، هواداران بازار کریپتو همچنان به آینده رمزارزها ایمان دارند.

کد خبر 493639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =