نرم‌افزار ماشین‌حساب مک‌بوک به‌زودی اصلاح می‌شود

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اپلیکیشن ماشین حساب با زمینه مشکی بالای مک بوک درحال باز شدن
اپلیکیشن ماشین‌حساب احتمالاً در آپدیت بعدی سیستم‌عامل macOS متحول خواهد شد.
تبلیغات

اپل در به‌روزرسانی بزرگ بعدی سیستم‌عامل مک او اس یعنی macOS 15 که پاییز امسال منتشر خواهد شد، از نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی اپلیکیشن ماشین‌حساب رونمایی خواهد کرد.

طبق گزارش‌ اپل‌ اینسایدر، نسخه‌ی جدید ماشین‌حساب در سیستم‌عامل macOS از سیستم تبدیل واحد تقویت‌شده بهره خواهد برد و واحدهای مختلف ازجمله نرخ ارز به‌روز را در رابط‌ کاربری یکپارچه، ارائه خواهد داد.

از دیگر تغییرات مورد انتظار ماشین‌حساب در نسخه‌ی ۱۵ سیستم‌عامل مک او اس می‌توان به یادداشت‌های ریاضی اشاره کرد. درواقع اپلیکیشن Notes با پشتیبانی از نمادهای ریاضی، امکان برقراری ارتباط با ماشین‌حساب را پیدا خواهد کرد.

اپلیکیشن ماشین حساب macos 15 روی زمینه زرد
Apple Insider

دسترسی به محاسبات قبلی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب نسخه‌ی بازطراحی اپلیکیشن مذکور خواهد بود که فهرستی از محاسبات انجام‌شده را به کاربر نمایش می‌دهد.

تغییر ابعاد پنجره یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه‌ی آپدیت‌شده‌ی ماشین‌حساب در macOS 15 خواهد بود. این برنامه همچنین از طراحی به‌روز بهره خواهد برد و ظاهری شبیه ماشین‌حساب iOS 18 را با دکمه‌های گرد ارائه خواهد داد.

انتظار داریم macOS 15 در کنار iOS 18 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مهم اپل در رویداد WWDC که ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار خواهد شد، معرفی شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات