مدیاتک چیپست میان‌رده Dimensity 6300 را رونمایی کرد

مدیاتک چیپست جدید Dimensity 6300 را رونمایی کرد. این چیپست قرار است در تولید گوشی‌های هوشمند میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه این شرکت به‌کار برده شود.

به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک چیپست میان‌رده Dimensity 6300 را رونمایی کرد. بر‌اساس اعلام این شرکت، Dimensity 6300 در بخش گرافیکی درمقایسه‌با دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس حداکثر 60 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد که بی‌شک تغییر مهمی است. پردازنده‌ مرکزی این چیپست نیز درمقایسه‌با چیپست نسل قبلی درحدود 10 درصد سریع‌تر شده است.

باتوجه‌به اینکه مدیاتک بخش گرافیکی این چیپست را ارتقای چشمگیری داده است، می‌توان با اطمینان گفت که بازار رو‌به‌رشد گیمرهای دارای بودجه‌ محدود، محصولی جذاب برای آینده‌ خود خواهند داشت.

wccftech می‌نویسد که Dimensity 6300 مودم 5G بهبودیافته‌ای را به‌ارمغان می‌آورد که از استاندارد 3GPP Release 16 پشتیبانی می‌کند. این مودم از تجمیع حامل‌های 5G دو‌کاناله 140 مگاهرتزی (2CC 5G Carrier Aggregation) و فناوری MediaTek UltraSave 3.0+ پشتیبانی می‌کند که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش کلی طول عمر باتری کمک می‌کند.

با‌توجه‌به ماهیت اقتصادی‌بودن، چیپست دیمنسیتی 6300 با فرایند 6 نانومتری ساخته شده است. این تراشه هشت هسته‌ دارد: دو هسته‌ قدرتمند ARM Cortex-A76 با سرعت 2/4 گیگاهرتز و شش هسته‌ کم‌مصرف Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز.

این چیپست از رم LPDDR4X با سرعت 2133 مگاهرتز، حافظه‌ ذخیره‌سازی UFS 2.2، دوربین 108 مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش FHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین، Dimensity 6300 از پردازنده‌ گرافیکی Mali-G57 MC2 و وای‌فای دوبانده و بلوتوث 5/2 بهره می‌برد.

با نگاهی به مشخصات یادشده، کاملاً واضح است که Dimensity 6300 جزو چیپست‌های قدرتمند حال‌حاضر بازار به‌شمار نمی‌رود. اگرچه این موضوع ممکن است برای برخی ناامیدکننده باشد، باید بگوییم که مدیاتک این چیپست را برای کسانی طراحی کرده است که به‌دنبال دستگاهی با قیمت مناسب‌تر هستند.

گفته می‌شود اولین گوشی هوشمندی که از چیپست دیمنسیتی ۶۳۰۰ مدیاتک بهره خواهد برد، ریلمی C65 5G است. انتظار می‌رود گوشی هوشمند مذکور اواخر آوریل 2024 روانه بازارهای مختلف شود. با‌توجه‌به ماهیت اقتصادی این دستگاه، به‌احتمال زیاد شاهد عرضه تعدادی دیگر از گوشی‌های هوشمند اندرویدی با این چیپست و قیمتی کاملاً رقابتی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.