چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین از راه رسید

رویداد هاوینگ بیت کوین یا کاهش پاداش استخراج بیت‌کوین که هر چهار سال یک بار به‌صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد، ازجمله رویدادهای مهم و تأثیرگذار این رمزارز به‌شمار می‌روند.

به‌گزارش تک‌ناک، چهارمین هاوینگ بیت کوین از راه رسید. این رویداد که نویدبخش کاهش تورم است، می‌توانند باعث آشفتگی در جامعه‌ استخراج‌کنندگان این رمزارز و کاهش نرخ هش شبکه و انتظار برای کسب سودهای درخورتوجه در ماه‌های پیش رو شود. تقریباً هر چهار سال یک بار پاداش استخراج یک بلاک به نصف کاهش می‌یابد. این بار قرار بود نصف‌شدن در بلاک شماره 840 هزار رخ دهد.

همان‌طورکه از کد بالا مشخص است، بلاک مربوط به نصف‌شدن پاداش استخراج اکنون کشف شده است. این امر به‌معنای کاهش پاداش استخراج هر بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین به نصف، یعنی تنها 3/125 بیت‌کوین است.

در همین حال، با خارج‌شدن ماینرهای ASIC ناکارآمد از مدار، نرخ هش بیت‌کوین کاهش درخورتوجهی یافته است. نرخ هش شبکه تا زمانی‌که سطح سختی استخراج مجدداً تنظیم و تعادل جدیدی برقرار شود، پایین باقی خواهد ماند.

در سه رویداد هاوینگ بیت‌کوین قبلی، این رویداد افزایش قیمتی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد را ثبت کرده است. این یعنی طبق هنجارهای تاریخی، این ارز دیجیتال می‌تواند بر‌اساس قیمت قبل از نصف‌شدن پاداش استخراج ۶۴ هزار دلار، به قیمتی بین ۱۹۲ هزار تا ۷۰۴ هزار دلار برسد.

به‌خاطر بسپارید که شرکت سرمایه‌گذاری برنشتین ارزش کل بازار بخش کریپتو را از حدود ۲/۶ تریلیون دلار امروز به ۷/۵ تریلیون دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند. با فرض اینکه بیت‌کوین بتواند وزن فعلی خود در این بخش (۵۴ درصد) را حفظ کند، این پیش‌بینی قیمت با‌ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان را به حدود ۲۱۰ هزار دلار می‌رساند.

علاوه‌بر‌این، بر‌اساس داده‌های تاریخی خرید بیت‌کوین ۶ ماه قبل و فروش آن ۱۸ ماه پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین، عملکردی بهتر از استراتژی ساده «خرید و نگه‌داری» داشته است.

این نشان می‌دهد که احتمال دارد این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ به بیشترین قیمت تاریخی‌اش در این چرخه برسد. همچنین، تفاوت مهم دیگر در چرخه فعلی تقاضای مستمر برای صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین است که در چند هفته اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد دلار ورودی خالص را جذب کرده‌اند که این خود رکوردی جدید محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.