«ویستا» و «آمیتیس»لیدر بازدهی هفته شدند

در هفته گذشته سبدهای پیشنهادی سبدگردان «آمیتیس» و «ویستا» در میان ۸ سبد بیشترین بازدهی را از آن خود کردند و جایگاه نخست را به دست آوردند.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته، هفته سختی برای سهامداران بود و اکثریت سهم‌ها بازدهی منفی را به ثبت رساندند و تنها ابزارهای مالی درآمد ثابت و گواهی سپرده طلا وضعیت بهتری را رقم زدند. در هفته گذشته سبد پیشنهادی سبدگردان «آمیتیس» در میان ۸ سبد کمترین ریزش را از آن خود کرد. این مجموعه ۶ نماد را برای میان‌مدت به سهامداران معرفی کرد که در میان‌مدت صندوق درآمد ثابت، صندوق مبتنی بر سپرده کالایی طلا، شپنا، دارا یکم و میهن پیشنهاد شدند.

سهام‌های پیشنهادی که توسط شرکت‌ها توصیه شده بود، در هفته گذشته برای سهامداران مطلوب نبودند و همه سبدها بازدهی منفی داشتند، در این میان سبد پیشنهادی آمیتیس به طور میانگین ۲.۲۸ درصد ریزش داشته بود و مابقی سبدهای پیشنهادی به طور میانگین بازدهی منفی را به ثبت رسانده بودند. بیشترین بازدهی متعلق به صندوق درآمد ثابت بود که معمولا این صندوق ها در هفته، ۰.۵ درصد بازدهی از خود به جا می‌گذارند. این شرکت توصیه به خرید صندوق درآمد ثابت داشته و به صندوق خاصی اشاره نکردند. کمترین بازدهی نیز مربوط به نماد دارایکم با ۵.۲۱ درصد افت به ثبت رسیده بود. تمامی نمادها در سبد پیشنهادی "آمیتیس" در هفته گذشته افت را به ثبت رساندند. همچنین در سبد پیشنهادی سبدگردان آمیتیس اشاره به صندوق طلا نشده بود، صرفا این نوع محصول مالی در سبد مهم دانسته شد.

سبد پیشنهادی سبدگردان ویستا نیز، مانند آمیتیس، ۲.۲۸ درصد ریزش را تجربه کرد . این شرکت، نمادهای اردستان، ارفع، شستا، شجم و حفاری را برای میان مدت و گواهی شمش طلا، ثبات، بهین رو و ویستا را برای بلند مدت توصیه کرد.

سبدگردان تصمیم دوم شد

سبدگردان تصمیم در مجموع ۸ نماد هوشیار، فنورد، تصمیم، فسبزوار و شکام را برای میان‌مدت و دکوثر، کاوه و شگویا را برای بلندمدت پیشنهاد کرد. میانگین بازدهی سبد پیشنهادی شرکت تصمیم ۲.۷۴ درصد افت برآورد شده است.

در این میان، صندوق تصمیم که به عنوان یک محصول برای میان‌مدت معرفی شد، توانست به اندازه ۰.۵۸ درصد سود، بیشترین بازدهی را در این سبد پیشنهادی را به ثبت برساند و در این سبد سهم شکام کمترین میزان بازدهی را ثبت کرد و ۷.۵۹ درصد افت داشت.

سایر سبدهای پیشنهادی

در هفته گذشته سبدها، یک روند نزولی را در پیش گرفته بودند. سهام‌هایی که توسط شرکت سورین به سهامداران و معامله‌گران توصیه شدند به صورت میانگین ۳ درصد بازدهی منفی را به ثبت رساندند. در این میان ۶ نماد مادیرا،‌ هرمز برای میان مدت و بوعلی، فاسمین، شسپا و وبملت برای بلندمدت پیشنهاد شده بود.

همچنین سهم‌های سبدگردان الگوریتم نیز، بازدهی مشابه سبدگردان سورین بدست آورد و نزدیک ۳ درصد ریزش را به ثبت رساند. در این میان، فخوز، ونوین، غپینو برای میان‌مدت و تاصیکو، ارفع، شبریز را برای بلندمدت معرفی کرد.

همچنین سهم‌های سبد پیشنهادی شرکت سرمایه و دانش، در هفته گذشته به طور میانگین ۳.۱۹ درصد افت را به ثبت رساند.

در این سبد پیشنهادی کمترین ریزش مربوط به نماد مبین، با ۰.۴۷ درصد منفی و بیشترین ریزش مربوط به نماد وبملت با ۵.۷۰ درصد ریزش را به خود اختصاص دادند. سهام‌های پیشنهادی شرکت سورین رتبه چهارم بازدهی در میان سبدها از آن خود کرد.

براساس این گزارش، سهم‌هایی که توسط شرکت سبدگردان کاریزما به سهامداران و معامله‌گران در هفته گذشته توصیه شد در جایگاه پنجم قرار گرفتند و به طور میانگین ۳.۷۸ درصد افت داشتند. در این سبد، شگستر، کوثر، ثامید، دارایکم، غبشهر و کساوه برای میان‌مدت و اهرم و متال برای بلندمدت پیشنهاد شده بودند.

داریک پاریس عقب ماند

سبد پیشنهادی سبدگردان داریک پاریس جایگاه آخر را در این هفته به خود اختصاص داد و متاسفانه کمترین میزان بازدهی را در هفته گذشته، به نام سبدگردان داریک پاریس ثبت شد و شاهد افت ۳.۷۹ درصدی سبد پیشنهادی این سبدگردان بودیم. خساپا، وپارس، وخارزم و خاور و قثابت برای میان‌مدت و فراز و داریک برای بلندمدت پیشنهاد شده بودند. نماد خاور، ۵.۹۱ درصد بیشترین ریزش را به ثبت رساند و بیشترین رشد به نماد داریک تعلق گرفت که ۰.۴۷ درصد رشد کرد.

کد خبر 493547

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =