خبرگزاری کار ایران

اخاذی روانشناس اینستاگرامی از بانوان با استفاده از اسلحه و بیسیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۸۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: مجرم با پوشش روانشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام با خانم‌ها ارتباط می‌گرفت و پس از ملاقات حضوری با استفاده از اسلحه و بیسیم از آنها اخاذی می‌کرده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی اقدام به اخاذی از ایشان می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت به علت مشکلات شخصی نیاز به روانشناس داشتم که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک روانشناس آشنا شدم که یک صفحه روانشناسی داشت و مطالب خوبی گذاشته بود و در صحبت‌های اولیه احساس کردم این شخص می‌تواند کمکم کند برای همین آدرس دفتر او را گرفتم و حضوری مراجعه کردم که پس از حضورم اقدام به آزار و اذیت بنده کرد و با نشان دادن اسلحه و بیسیم من را تهدید و اخاذی کرد.

­وی با اشاره به بررسی آنی پرونده توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت گفت: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و تحقیقات سایبری (رایانه ای)، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۱۰ نفر افزود: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و بعد از پیدا کردن سوژه‌های خود اهداف مجرمانه خود را پیش می‌برد که با تلاش‌های شبانه روزی پلیس این فرد شناسایی و پس از تشریفات قضایی در محل اختفای خود دستگیر و یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بیسیم نیز از وی کشف شد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا گفت به قصد اخاذی و ارتباط با خانم‌ها با پوشش روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کردم و پس از صحبت‌های کوتاه با ترغیب آنان به مراجعه حضوری، در دفتر کار خودم با استفاده از اسلحه و بیسیم اقدام به تهدید و اخاذی از آنها می‌کردم.

 

 

 

 

 

تعرفه های پزشکی اجرایی می شود؟

هر سال اسفند ماه که از راه می رسد، تکلیف هزینه ها و دستمزد برای سال آینده مشخص می شود؛ تعرفه پزشکی که یکی از هزینه های سبد معیشت مردم است، با چالش های بسیاری رو به رو است.

به گزارش ایلنا، بالاخره بعد از یک ماه تکلیف تعرفه های پزشکی روشن شد؛ در بخش خصوصی، تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان و متخصص روان‌پزشکی ۲۵۱ هزار تومان اعلام شد و گفته شد از فروردین ماه قابل اجرا است.

چند سالی است که سازمان نظام پزشکی این تعرفه ها را قبول ندارد و مورد تاییدشان نیست و اعلام می کنند، با توجه به تورم موجود این نرخ جواب گوی معیشت پزشکان نیست، در شان این قشر تحصیل کرده نبوده و ارقام مناسب این ایام نیست. این تعرفه ها بسیاری از پزشکان را دلسرد کرده و ترغیب به مهاجرت می کند.

گفتنی است که این موضوع را هم در نظر بگیریم که بسیاری از پزشکان به خصوص فوق تخصص فلوشیب این تعرفه ها را رعایت نکرده و از آن تبعیت نمی کنند، در حالی اکنون تعرفه این قشر را 241 هزار تومان در نظر گرفتند که در سال قبل وقتی به برخی از آن ها مراجعه می کردیم، ویزیت 250 دریافت می کردند و استعلام های صورت گرفته مبنی بر این است، در سال جدید بعضی از پزشکان ویزیت فوق تخصص فلوشیب 300 الی 350 تومان دریافت کرده اند.

دکتر علی سلحشور مسوول روابط عمومی و امور بین الملل نظام پزشکی در خصوص رعایت نشدن تعرفه های پزشکی می گوید: اکثر پزشکان این تعرفه ها را رعایت می کنند؛ تعداد اندکی از آنها هستند که مبالغ بیشتری را دریافت می کنند که مورد تایید ما نیست، چنانچه فردی با شکایت از پزشکی به علت دریافت بیشتر ویزیت به ما مراجعه کند، ما آنرا پیگیری می کنیم اما بازرسی از مطب ها و مراکز درمانی با معاونت دانشگاه های علوم پزشکی می باشد، آنها باید رصد کرده و متولی امر هستند.

وی ادامه داد: شماره تلفن هایی برای این منظور اعلام شده است؛ چنانچه کسی به ویزیت دریافتی اعتراضی دارد می تواند به آن شماره تماس بگیرد. با اینکه نظام پزشکی تعرفه ها را قبول ندارد اما به قانون احترام گذاشته و از آن تبعیت می کند. این مطلب را هم در نظر بگیرید آنهایی که قانون را رعایت می کنند؛ در واقع چوب پزشکانی را می خورند که تعرفه بیشتری می گیرند و مردم همه را به آن چشم می بینند.

سلامت مهم ترین موضوع برای هر فرد می باشد، تورم در جامعه هم هر روز بالاتر می رود، ممکن است با کوچکترین افزایش یا ناهمخوانی یک هزینه برخی از افرادی که تمکن مالی کافی ندارند از درمان انصراف بدهند و زمانی هم پشیمان این موضوع شوند. مهم ترین موضوعی که می توان به آن اشاره کرد این است؛ چرا باید قانونی گذاشته شود که قابلیت اجرایی ندارد و برخی از آن قشر تبعیت نکنند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز