ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iMessage اپل
نرم افزار و اپلیکیشن

سناتور آمریکایی: انحصار iMessage منجر به حفظ تسلط اپل بر بازار موبایل می‌شود

سناتور «الیزابت وارن» با انتشار یک پیام ویدیویی، حمایت خود از شکایت ضدانحصار وزارت دادگستری علیه اپل را نشان داده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۰

سناتور «الیزابت وارن» ویدیویی را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است که در آن می‌گوید پیام‌های سبز (پیام‌های غیر iMessage که از طریق MMS یا SMS ارسال می‌شوند) «روابط افراد را از بین می‌برند». او همچنین از آن‌ها به‌عنوان «یکی از تاکتیک‌های پلیدی» یاد کرده است که «اپل برای حفظ انحصار مطلق خود بر بازار موبایل از آن‌ها استفاده می‌کند».

وارن با ضبط این پیام ویدیویی، حمایت خود از شکایت ضدانحصار وزارت دادگستری علیه اپل را نشان داده؛ هرچند استدلال نسبتاً عجیبی را انتخاب کرده است. سناتور وارن در متن پست خود می‌گوید: «زمان آن رسیده که انحصار اپل بر بازار موبایل را از بین ببریم».

او توضیح داده است:

«پیام‌های سبز آیفون‌ها، رابطه‌ها را از بین می‌برند. درست است؛ کاربران غیر آیفون سراسر جهان از پیام‌های گروهی محروم هستند. از چت‌های مربوط به تیم‌های ورزشی گرفته تا چت‌های تولد و برنامه تعطیلات، آن‌ها از چنین چیزهایی محروم هستند. پس چه کسی در اینجا مقصر است؟ اپل.»

استفاده از iMessage برای حفظ انحصار توسط اپل

او در ادامه ویدیو با اشاره به اپلیکیشن Beeper Mini که iMessage را به کاربران اندرویدی ارائه می‌کرد و پس از چندین‌بار مسدودشدن توسط اپل، از گوگل پلی حذف شد، از پیام‌های سبز به‌عنوان تاکتیکی یاد کرده است که اپل برای تسلط بر بازار از آن استفاده می‌کند:

«این تنها یکی از تاکتیک‌های پلیدی است که اپل برای حفظ انحصار مطلق خود بر بازار موبایل از آن استفاده می‌کند. اپل از انحصار خود استفاده کرده است تا آمریکایی‌ها را در سرویس‌هایش محصور کند و میلیاردها دلار سود به‌دست آورد. اپل حتی از هر پرداخت، سهم دریافت می‌کند و برنامه جدیدی را مسدود کرده است که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد از iMessage استفاده کرده و پیام‌های آبی دریافت کنند.»

سناتور وارن در انتهای ویدیوی خود می‌گوید:

«به همین دلیل وزارت دادگستری ماه گذشته از اپل به‌دلیل رفتارهای جدایی‌افکن گسترده‌اش شکایت کرد؛ و این کار درستی است. اکنون زمان ازبین‌بردن انحصار اپل فرا رسیده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی