پالتیکو: بایدن کورکورانه به اسرائیل وفادار است

یک مقام ارشد آمریکایی با انتقادهای تند از رژیم صهیونیستی به دلیل عدم توجه به درخواست‌ها و توصیه‌های آمریکا، رئیس‌جمهور آمریکا را به وفاداری کورکورانه از این رژیم متهم کرد.

به گزارش خبرآنلاین یک مقام آمریکایی در گفتگو با پالتیکو گفت: اسرائیل به هشدارهای بایدن برای اعمال خویشتنداری بیشتر و عدم حمله متقابل به ایران توجهی نکرد. واشنگتن به اسرائیل التماس کرد که این کار را انجام ندهد. به معنای واقعی کلمه هیچ کس در پنتاگون، رئیس مشترک، سیا و جامعه اطلاعاتی فکر نمی‌کرد این اقدام درست باشد. واقعاً شرم آور است که اسرائیل تا این اندازه به حرف ما گوش نمی‌دهد، اما همه اینها رئیس جمهور بایدن را از وفاداری کورکورانه بازنمی‌دارد.

به گزارش ایسنا این مقام، با انعکاس خشم ابراز شده در بخش‌های دیگر دولت درباره سیاست منطقه‌ای رئیس‌جمهور، ادامه داد: «اسرائیل بازی خطرناکی انجام می‌دهد و احساس می‌کند همانند بایدن ما را در تنگنا قرار داده است.»

پالتیکو نوشته است: هنوز فرصت‌های زیادی برای برافروختن مجدد شعله‌ای وجود دارد که می‌تواند منطقه را به آتش بکشد. نیروهای نیابتی می‌توانند حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را از سر بگیرند یا کشتی‌های کانتینری را در تنگه هرمز توقیف کنند. حزب‌الله لبنان می‌تواند موشک‌های بیشتری را به سمت شمال اسرائیل پرتاب کند و حوثی‌ها در یمن می‌توانند کشتی‌های تجاری بیشتری را که از دریای سرخ عبور می‌کنند هدف قرار دهند.

این روزنامه در ادامه آورده است: جنگ اسرائیل با حماس هنوز ادامه دارد، بحران انسانی همچنان ادامه دارد. جان 1.4 میلیون فلسطینی در خطر است و هر دو طرف هنوز در مورد راهکارهای محافظت از غیرنظامیان قبل از عملیات نظامی خائنانه‌ای که اسرائیل قول اجرای آن را در رفح داده است، فاصله زیادی دارند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1897438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =